×
×

ظرفیت‌های استان قم در شرکت‌های دانش بنیان نمود پیدا کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 17061
  • [ad_1] علی وحدت در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه ساختار فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تغییرات اساسی کرده است، گفت: در ساختار قبلی سه معاونت به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات می‌دادند اما بازهم جوابگوی نیازها و درخواست‌های آنها نبودیم. وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی اکوسیستم نیازها با توانمندی و ظرفیت‌های هر منطقه […]

    ظرفیت‌های استان قم در شرکت‌های دانش بنیان نمود پیدا کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    علی وحدت در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه ساختار فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تغییرات اساسی کرده است، گفت: در ساختار قبلی سه معاونت به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات می‌دادند اما بازهم جوابگوی نیازها و درخواست‌های آنها نبودیم.

    وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی اکوسیستم نیازها با توانمندی و ظرفیت‌های هر منطقه محور اصلی فعالیت‌های ماست، گفت: به طور مثال اگر قم به عنوان یک شهر مذهبی بین‌المللی فعالیت دارد و در زمینه نرم افزار شاخص است باید شرکت‌های دانش بنیان توانمندی مطابق با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود داشته باشد.

    وحدت با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی عاملیت و کارگزاری هر استان را به صندوق‌های پژوهش و فناوری واگذار کرده است، گفت: در شهر قم این عاملیت در اختیار صندوق پژوهش و فناوری کریمه است که با وجود عمر ۴ ساله فعالیت‌های خوبی داشته است.

    نمی‌توانیم منابع مالی صندوق را میان متقاضیان تقسیم کنیم

    وی با تأکید بر اینکه کارگزاران این صندوق به غیر از پذیرش مسئولیت و منابع مالی را هم دریافت و مدیریت می‌کنند، ادامه داد: وظیفه صندوق نوآوری حمایت از طرح‌های دانش بنیان با ظرفیت بالای ۵۰۰ میلیون تومان است بنابراین شرکت‌های کوچک و با تسهیلات کمتر باید به عاملیت‌های استانی صندوق مراجعه کنند.

    رئیس هیئت عامل مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به صندوق پژوهش و فناوری کریمه تزریق کرده‌ایم، گفت: رویکرد جدید صندوق پوشش ریسک و جلب توجه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری با حاشیه سود ۵۰ تا ۱۵۰ درصدی است.

    وظیفه صندوق نوآوری حمایت از طرح‌های دانش بنیان با ظرفیت بالای ۵۰۰ میلیون تومان است

    وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم منابع مالی صندوق را مثل یارانه میان متقاضیان تقسیم کنیم، گفت: آیا با توزیع پول میان شرکت‌های فناور اتفاقی می‌افتد و به نتیجه می‌رسیم.

    وحدت با تأکید بر اینکه برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان کاملاً هوشمندانه عمل می‌کنیم، گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۳۰۰ طرح برای دریافت حمایت و مشارکت به ما ارجاع شده و از این تعداد تنها ۲ طرح روی میز باقی مانده است اما بازهم این سؤال مطرح است که شاید طرح‌های بهتری برای مشارکت پذیری وجود داشته باشد.

    وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های نوپا و فناور باید وارد چرخه اقتصادی و تجاری معمول کشور شوند، گفت: صندوق‌های نوآوری و شکوفایی یک نهاد مالی با مأموریت محدود و موقت و برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به بازار هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند جایگزین نظام بانکی شوند.

    رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام اینکه شرکت‌های دانش بنیان واجد شرایط در قم می‌توانند تا ۲۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند، گفت: این مبلغ به ۴۵ شرکت و در حدود ۲۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان وام‌های قرض الحسنه، سرمایه در گردش و یک میلیارد تومان هم تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های واجد شرایط دانش بنیان اعطا می‌شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.