به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار اعزامی مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشومان در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، کارکنان ارگانهای ایرانی مستقر در تاجیکستان و خانواده های آنان با اشاره به نقش با اهمیت کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بویژه کشور هم […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار اعزامی مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشومان در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، کارکنان ارگانهای ایرانی مستقر در تاجیکستان و خانواده های آنان با اشاره به نقش با اهمیت کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بویژه کشور هم زبان و هم فرهنگ تاجیکستان، گفت: با تاجیکستان پیشینه تاریخی، زبان و فرهنگ مشترک داریم و علقه های فرهنگی و تاریخی به ارتباطات دو کشور خصوصیت خاصی بخشیده هست که در نتیجه نقش کارکنان نمایندگی را در محافظت و گسترش ارتباطات و دوستی ها با ملت و دولت تاجیکستان مخصوص ساخته هست.

وی اضافه کرد: دولت و مردم تاجیکستان برادرهای، همزبان و هم دینان ما هستند؛ در نتیجه ارتباطات با آنان از حساسیت بسیاری بهره مند هست.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری نسبت به گسترش ارتباطات ایران و تاجیکستان، تاکید کرد: همکاریهای اقتصادی دو کشور حوزه مهمی هست و اگر بدنبال پشتیبانی از کالای ایرانی هستیم، کشورهای همسایه با اهمیت ترین بازارها را برای تولیدات داخلی دارند.

ظریف دنبال کرد: در ملاقات امروز با ریاست جمهور تاجیکستان، وی علاقه بسیاری به استفاده از خدمات مهندسان ایرانی نمایش داد. هر چند با تاجیکستان مرز مشترک نداریم اما علاقه مندیها و دوستی دو کشور عمق و گستره بسیاری دارد.

وی زبان و ادبیات قوی فارسی را در ارتباطات با تاجیکستان حائز اهمیت برشمرد و افزود: همانطور که ما در مدرسه ها کشورمان از فردوسی، سعدی و حافظ میخوانیم؛ آنان نیز مطالعه می کنند و نسبت به این شاعران احساس وابستگی عمیق می کنند که عمق رابطه فرهنگی دو کشور مورد تاکید ریاست جمهور تاجیکستان نیز بود.

وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر این خطاب به کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، گفت: شما سفرای فرهنگ ایرانی هستید و کار شما برای تقویت هر چه زیادتر علقه های دو ملت بسیار با اهمیت هست.

ظریف با بیان اینکه اگر احترامی در سطح دنیا داریم به سبب مردم کشورمان هست، گفت: امانتداری، راستگویی، پرهیزکاری، مشی خوب و عمل به پایبندی و معرف یک ملت هست.