[ad_1] به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عای انقلاب فرهنگی در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی گفت: کشور ما میراث‌­دار ۴۰ سال تلاش و همت و مجاهدت سلحشورانی است که در دوران جنگ از خود گذشتگی کردند و در حفاظت از حریم ارزش­های جمهوری اسلامی از جان خود مایه گذاشته […]

[ad_1]

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عای انقلاب فرهنگی در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی گفت: کشور ما میراث‌­دار ۴۰ سال تلاش و همت و مجاهدت سلحشورانی است که در دوران جنگ از خود گذشتگی کردند و در حفاظت از حریم ارزش­های جمهوری اسلامی از جان خود مایه گذاشته و هرگز برای خود استراحتی قائل نبوده­ اند.

عاملی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: رهبر انقلاب با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسیر انقلاب را به ما نشان داده­ اند. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به ظرفیت­ها توجه داشته ­اند.

وی افزود: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب در ترسیم گذشته، حال و آینده نظام انقلاب اسلامی، به ظرفیت­ها توجه داشته‌­اند و از منظری راهبردی به ظرفیت­های مطلوب پیش رو با نگاه به آینده راهبرد‌های موثر ترسیم کرده اند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: دانشجو، استاد و معلم نیز چنین وظیفه‌­ای دارد که با توجه به ظرفیت‌های مطلوب، در مقابل مشکلات به ارائه راه­حل اقدام کرده و صرفاً به نقد کردن بسنده نکنند.

* انهدام پهپاد آمریکایی ناشی از خود باوری و پیشرفت‌­های کشور در زمینه­‌های علمی است

عاملی در ادامه بعد از شنیدن سخنان دانشجویان گفت: وقتی ما دوران جوانی خودمان را با دوران جوانی شما دانشجویان مقایسه می­ کنیم، به شما احسنت می ­گویم.

وی ادامه داد: در این جلسه بیش از هر چیز انتظار این است که از دانشجویان و نمایندگان بدنه دانشگاهی مباحث دانشی و انتقادات علمی شنیده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این که پهپاد آمریکایی مورد اصابت موشک­ های ایرانی و انهدام قرار می­ گیرد و با افتخار ملی همراه می ­شود ناشی از خودباوری و پیشرفت­ های کشور در زمینه­ های علمی است که در اثر آن توانسته ­ایم روی پای خودمان بایستیم.

وی ادامه داد: ما در حال تغییر مسیر تاریخ هستیم که با سادگی هم تغییر نمی ­یابد و نیازمند مقاومت به همراه اندیشه نظام­مند برای استقرار جامعه و نظام اسلامی هستیم.

عاملی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که جمعیت علاقه­ مندان به انقلاب را روز به روز افزایش دهیم.

* تشکیل کمیسیون معین دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر روی قابلیت­ ها و ظرفیت­ های موجود بدنه دانشجویی پیشنهاد کرد: می­ توان با تشکیل کمیسیون معین دانشجویی در دانشگاه که به نوعی معین شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، از این ظرفیت به گونه ای استفاده کرد که بتواند سلیقه­ های مختلف را پوشش دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان اتحادیه­ های دانشجویی یک نفر نماینده دانشجویی در شورای اسلامی شدن دانشگاه­ها و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بتواند حضور پیدا کند.

عاملی در ادامه گفت: ممکن است در فعالیت­ های شورای عالی انقلاب فرهنگی نواقص و ضعف هم وجود داشته باشد، اما به هرحال اقدامات مؤثری در این شورا انجام گرفته و در حال انجام است.

وی افزود: ما نیازمند جامعه ­ای هستیم که در آن فاصله طبقاتی کاهش یابد و همه تبدیل به طبقه متوسط جامعه شوند.

* ۸۵ مصوبه شورا سیاستگذاری بوده است

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون حدود ۲۲۲۶ مصوبه را به تصویب رسانیده که البته اکثر آن‌ها مصوبات موردی بوده ­اند و صرفاً ۸۵ مصوبه آن اسناد سیاستگذاری بوده است و از میان آن‌ها تنها سه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی و سند نقشه جامع علمی کشور به عنوان سندبالادستی و مصوبه مادر محسوب می­ شوند.

وی افزود: سند نقشه جامع علمی کشور ۲۲۴ اقدام دارد که به همین منظور جلسات ستاد راهبری اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور به صورت منظم و هر دو هفته یکبار در جهت پیگیری اقدامات مذکور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می­شود، ضمن آنکه جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه­ ها و مراکز آموزشی نیز به همین صورت هر دو هفته یکبار در دبیرخانه شورا در حال تشکیل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از اسناد مصوب ما با مشکل اجرایی شدن مواجه شده­اند به سبب عدم پیش­بینی برخی پشتوانه­های اجرایی از قبیل: بودجه است و در مسئله­ ای، چون بودجه، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی ­تواند تکلیف مالی برای دولت تعیین کند.

وی افزود: بسیاری از انتقادات مطرح شده مربوط به حوزه اجراست که مسئول آن‌ها مجریانی، چون وزرا، رؤسای دانشگاه­ها و… هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شفافیت مذاکرات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شاید بتوان انتشار مشروح مذاکرات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از اعضای شورا استفسار کرد.

عاملی ادامه داد: ما در دوره‌ای هستیم که دوره غیر مرکزی کردن ظرفیت‌ها و استفاده از تمامی ظرفیت هاست و بنده نسبت به ارائه پیشنهاد و لایحه توسط بدنه دانشجویی استقبال می­ کنم.

لازم به ذکر است، در این جلسه قرار شد پس از بررسی و امکان­ سنجی‌­های لازم کمیسیون معین دانشجویی با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/

[ad_2]