[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، یونس عالی پور ظهر یکشنبه در جلسه ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) با اشاره به اینکه این کوه ازجمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است گفت: کوه خضر طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ‌بر ۳ هزار سال دارد و هرساله میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، یونس عالی پور ظهر یکشنبه در جلسه ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) با اشاره به اینکه این کوه ازجمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است گفت: کوه خضر طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ‌بر ۳ هزار سال دارد و هرساله میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر ایران است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به قداست این مکان گفت: زمانی طلاب و علمای بزرگی برای عبادت و چله‌نشینی به این مکان مقدس می‌رفتند و این مکان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: نابسامانی و عدم کنترل مکانی که مزار شهدای گمنام در آن قرار دارد و جایی برای عبادت عرفا و بزرگان دینی بوده دور از شأن مسئولان استان بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

عالی پور با اشاره به وضعیت نامناسب کوه خضر نبی (ع) بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر این مکان تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه همچون اوقاف و امور خیریه، بسیج، شهرداری، فرمانداری و استانداری بر آن است.

وی بابیان اینکه یک پتانسیل قوی اقتصادی در این مکان نهفته است، تصریح کرد: ساماندهی این مکان به پول نیاز ندارد بلکه باید این چند دستگاه و ارگان را دورهم جمع کرده و یک هیئت‌امنا برایش تشکیل دهیم و این هیئت‌امنا ظرف حداکثر یک هفته آینده پیشنهادات خود را برای ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) ارائه دهد.

عالی پور ضمن تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت واحد در این مکان گفت: پیشنهاد می‌شود مسیر دسترسی به این مکان تبدیل به پیاده راه شود و با رعایت همه ضوابط به بخش خصوصی واگذار شود.

[ad_2]