×
×

آیت الله علوی گرگانی:
عبور مردم ازمرز برای راهپیمایی روزاربعین حسینی(ع) قانونی باشد

  • کد نوشته: 960
  • آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: باید عبور مردم از مرز برای این راهپیمایی قانونی باشد. به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی در دیدار جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: این جمعیت عظیم در راهپیمایی روز […]

    عبور مردم ازمرز برای راهپیمایی روزاربعین حسینی(ع) قانونی باشد
  • آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: باید عبور مردم از مرز برای این راهپیمایی قانونی باشد.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی در دیدار جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: این جمعیت عظیم در راهپیمایی روز اربعین، مهم ترین شعار اسلامی ماست و اگر اتفاق ناگواری برای زائران رخ دهد صدای آن در کل دنیا می پیچد، بنابراین باید مراقب هجمه دشمن بود که این مراسم بدون حادثه و بر مبنای قانون برگزار شود.
    وی با بیان این که دنیا بدون حادثه نیست، گفت: دشمن در کمین است به خصوص در این موقعیت زمانی که می خواهند با ایجاد حادثه به اهداف شان برسند.
    آیت الله علوی گرگانی خواستار عبور قانونی مردم از مرز و حرکت منظم و سنجیده در این راهپیمایی عظیم شد و افزود: از مسئولان می خواهم تا حدی که قانون به آن ها اجازه می دهد به زائران سخت گیری نکنند تا مردم از این سفر معنوی بیشتر بهره مند شوند.
    جانشین فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به ایام محرم وصفر و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز اربعین حسینی(ع) گفت: این روز مهم برای جامعه علوی به وجود می آید و مردم از نقاط مختلف جهان برای حماسه مذهبی آماده می شوند.
    سرهنگ حمید رضا اسدی به تلاش نیروی انتظامی برای تامین امنیت زائران اشاره و تاکید کرد: این حماسه ای که با جمعیت بالای ۲۰ میلیون رقم می خورد زبانزد جوامع جهانی شده و پلیس از باب امنیتی و اجتماعی در خدمت زائران است.
    وی با بیان این که عده ای سعی می کنند تا به صورت غیر قانونی از مرز عبور کنند و به خیل عظیم زائران بپیوندند، تصریح کرد: دشمن با انگیزه های مختلف به دنبال لطمه زدن به این فریضه است و نمونه آن ورود اسباب بازی های حاوی مواد منفجره در سال گذشته بود که بحمدالله با هوشیاری دستگاه های انتظامی و امنیتی حادثه ای بوجود نیامد.
    جانشین فرمانده انتظامی استان قم سپس بر لزوم آگاه سازی مردم و زائران تاکید کرد و گفت: در سال گذشته از حدود ۷۰ هزار نفر جمعیتی که از استان قم به این سفر زیارتی مشرف شدند عده زیادی مجوز عبور از مرز دریافت نکرده بودند که هزار نفرشان در مرز به مشکل برخوردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.