امام جمعه قم گفت عدم تسلط افرادی که پیشنهاد شدند بر حوزه کاری خود و ضعف در عملکرد قبلی و از آن مهم تر حضور برخی از آن ها در فتنه ۸۸ از جمله مواردی است که می تواند این ترمیم دیرهنگام کابینه را آن هم در این مدت کوتاه باقی مانده تا انتخابات جدید […]

امام جمعه قم گفت عدم تسلط افرادی که پیشنهاد شدند بر حوزه کاری خود و ضعف در عملکرد قبلی و از آن مهم تر حضور برخی از آن ها در فتنه ۸۸ از جمله مواردی است که می تواند این ترمیم دیرهنگام کابینه را آن هم در این مدت کوتاه باقی مانده تا انتخابات جدید دچار چالش و موانع جدی کند.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که از آیات قرآن باید عبرت بگیریم، گفت: دشمنان دیرینه اسلام یعنی صهیونیست ها همواره برای اختلاف و دو قطبی کردن امت اسلام و ایران تلاش می کنند.

وی افزود: باید بدانیم که اهداف شوم آن ها در دو قطبی شدن جامعه و تفرقه محقق می شود، باید در سایه رهبری معظم انقلاب و بر محور ولایت فقیه اجتماع کنیم و پاسخ کوبنده ای به کسانی که در آرزوی تفرقه هستند بدهیم.

امام جمعه قم با اشاره به سالگرد شهادت شهید فهمیده و روز دانش آموز اظهار داشت: این شهید و شهید بالازاده نشان دادند که ولایتمدار واقعی هستند و با اقتدار به حضرت قاسم بن الحسن خون خود را در راه اسلام خرج کرده و به جهاد پرداختند.

وی فرا رسیدن روز پدافند غیر عامل را یادآور شد و ادامه داد: گزینه های پدافندی برای مقابله با تهدیدها باید متنوع باشد چون دشمن برای تأثیر تهدیدهای خود دیگر خیلی از ابزار کهنه استفاده نمی کند، بنابراین باید ضمن شناخت تهدیدهای دشمن، راه ها مقابله با آن ها را آموخت و به مردم منتقل کرد تا نظام با کمک مردم در برابر تهدیدها مقاوم باشد.

آیت الله سعیدی با اشاره سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مرعشی نجفی ابراز داشت: همایشی در بزرگداشت از خدمات آیت الله مهدوی کنی برگزار شد که برای ایشان علو درجات را مسألت داریم، ایشان در همه جا در موضع یک عالم دینی، یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و مسائل جناحی را به حیطه فعالیت های گسترده و اثرگذار خود راه ندادند؛ ایشان اسوه ای برای روحانیان کشور هستند.

عدم تسلط بر حوزه کاری و مشارکت در فتنه ترمیم دیگر هنگام کابینه را دچار چالش می کند

وی با اشاره به جابه جایی ها در بین وزرای دولت یازدهم عنوان کرد: در این هفته پس از استعفای سه تن از وزاری دولت یازدهم و پذیرش آن از سوی رییس جمهور، ایشان سه تن را به عنوان وزرای پیشنهادی خود جهت کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: گرچه این وزرای پیشنهادی هنوز در معرض اظهارنظر نمایندگان قرار نگرفتند و ان شاءالله نمایندگان به وظیفه خود عمل خواهند کرد اما عدم تسلط افرادی که پیشنهاد شدند بر حوزه کاری خود و ضعف در عملکرد قبلی و از آن مهم تر حضور برخی از آن ها در فتنه ۸۸ از جمله مواردی است که می تواند این ترمیم دیرهنگام کابینه را آن هم در این مدت کوتاه باقی مانده تا انتخابات جدید دچار چالش و موانع جدی کند.

دولت تحت تاثیر آدرس های غلط قرار نگیرد

وی اضافه کرد: لازم است که دولت تحت تأثیر آدرس های غلطی که دشمنان دوست نما می دهند قرار نگیرد و از شخصیت های معتبر، متخصص و دلسوز در این زمینه استفاده کند.

آیت الله سعیدی با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی گفت: ۱۳ آبان به معنای واقعی کلمه یوم الله و روز خدا است، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است؛ استکبار یک تعبیر قرآنی به شمار می رود و درباره کسانی به کار رفته که دارای قدرت و امکانات هستند و به خود حق می دهند که در امور کشورهای دیگر دخالت کنند.

وی افزود: ۱۳ آبان نماد تعدی و تجاوز استکبار نسبت به ملت ها از جمله ملت ایران است، قبل از انقلاب حضرت امام با سیاست های حکومت پهلوی و با دخالت آمریکایی ها در کشور و همچنین تصویب لایحه کاپیتولاسیون مخالفت کردند، به دلیل همین مخالفت و به دستور آمریکا حضرت امام را در ۱۳ آبان سال ۴۳ دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.

امام جمعه قم با بیان این که دشمنان جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب به امروز برای جدا کردن روحیه استکبار ستیزی از مردم و مسؤولان راه های گوناگونی را تجربه کردند، اظهار داشت: تحریم سیاسی، حمله نظامی، تهاجم فرهنگی، تجهیز دشمنان ایران و تشدید فشار اقتصادی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها گاهی حرف های به ظاهر آشتی جویانه می زنند اما هر وقت لبخندی به روی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران زدند خنجری را در پشت سر خود مخفی کردند، آمریکا از ابتدای انقلاب سعی کرد که همزمان با توطئه های خود، شعار مبارزه با استکبار را از فضای کشور ببرد چون تا شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز است تسلط آن ها بر ایران و منابع آن ممکن نیست.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ابراز داشت: امام عظیم الشأن و آن مرد استثنایی تاریخ فرمود هرچه توطئه کنند به ضرر خودشان است و جمهوری اسلامی ایران حتی یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی عنوان کرد: مردم بدانند دشمنان آن ها هرکه و هرچه باشد و هر قدرتی که دارد در برابر ایمان، قدرت و مقاومت ملت شکست خورده و از این به بعد هم شکست خواهند خورد، عزت مسلمان بر اثر رو استکبار ستیزی است و هر جا اسلام حضور دارد اجازه نمی دهد قدرت های استکباری غارتگری کنند.

مبارزه با استکبار جزو مبانی انقلاب اسلامی است

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام آن را انقلاب دوم نامید برخاسته از روح ایمان و عزت ملت ایران است، با صراحت اعلام می کنیم در کنار ملت فلسطین، بحرین، یمن، سوریه و عراق و همه ملت های انقلاب کرده مسلمان و کسانی که رو در روی آمریکا و اسرائیل غاصب قرار گرفته اند ایستاده ایم و از آن ها دفاع می کنیم و در این زمینه ملاحظه هیچکس و هیچ دولتی را نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ملت ایران دنبال چیزی می رود که سلطه گران باید از آن بترسند که بیدار کردن روح حماسه و عزت اسلامی در بین امت اسلام است، قدرت های سلطه گر بدانند که ما این کار را خواهیم کرد و به مبارزه با استکبار و آمریکا ادامه خواهیم داد.

امام جمعه قم با بیان این که مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نبوده و جزو مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، با کسانی که به دنبال تحریف شخصیت حضرت امام و دنبال دوستی با استکبار هستند و فریب لبخندهای دشمن را می خورند، روی خوش به آن ها نشان می دهند و در خفای آشکار طرح دوستی می ریزند و زمینه ساز سلطه و نفوذ آن هامی شوند قرآن به شدت برخورد کرده است.

وی افزود: قرآن می فرماید با دشمنان خدا و اسلام طرح دوستی نریزید تا جایی که می فرماید یواشکی با آن ها قرار می بندید و لبخند می زنید و هرکس از شما چنین کاری کند از راه راست گمراه شده است.

منبع:رسا