×
×

آیت الله ‌آملی لاریجانی در دیدار سید عمار حکیم:
عراق باید به جایگاه واقعی خود در جهان اسلام برسد

  • کد نوشته: 3087
  • رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: پیشینه تاریخی و تمدنی عراق ایجاب می کند که این کشور به جایگاه واقعی خود در جهان اسلام برسد. به گزارش شهرکریمه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی ظهر امروز […]

    عراق باید به جایگاه واقعی خود در جهان اسلام برسد
  • رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: پیشینه تاریخی و تمدنی عراق ایجاب می کند که این کشور به جایگاه واقعی خود در جهان اسلام برسد.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رئیس تحالف ملی عراق و جمعی از اعضای تحالف با بیان اینکه هیئت تحالف در عراق گام های موثری در جهت بهبود شرایط این کشور برداشته است بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط میان ایران و عراق تاکید و ابراز امیدواری کرد که این قبیل دیدارها و ارتباطات به همدلی و همگامی بیشتر دو کشور کمک کند.

    رئیس دستگاه قضایی با ابراز خرسندی از پیشرفت های حاصله در جبهه مبارزه با تروریسم در عراق گفت: امیدواریم به زودی امنیت کامل در عراق برقرار شود.

    آیت الله آملی لاریجانی افزود: با توجه به ارتباطات وسیعی که بین ایران و عراق وجود دارد انتظار می رود که این روابط در سطح بالاتری دنبال شود و قطعاً جمهوری اسلامی بر لزوم توسعه همکاری ها در چارچوب حفظ وحدت و استقلال عراق و همچنین بهره گیری از نیروی انسانی قوی و مناسب در این کشور تاکید دارد.

    رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: پیشینه تاریخی و تمدنی عراق ایجاب می کند که این کشور به جایگاه واقعی خود در جهان اسلام برسد.

    آیت الله آملی لاریجانی ضمن قدردانی از سید عمار حکیم و هیئت تحالف به جهت پذیرایی شایسته در جریان سفر خود و هیئت همراه به عراق ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس و اعضای این هیئت به تهران منشأ برکات و توسعه روابط دو کشور شود.

    سیدعمار حکیم نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران ضمن اشاره به موفقیت های سیاسی هیئت تحالف در ایام اخیر تصریح کرد: انسجام و فعالیت تحالف ملی عراق موجب شد که بیش از دو سوم پارلمان به تصویب قانون حشد الشعبی رای دهند و در واقع این قانون با یک پوشش ملی و نه فقط شیعی به تصویب رسید.

    سیدعمار حکیم همچنین مراسم با شکوه اربعین را واجد معانی بسیار عظیمی دانست که موجب تعمیق همدلی و انسجام شیعیان می شود و اظهار کرد: تلاش ما در تحالف ملی این است که با بهره گیری از این همدلی ها گام هایی ثابت و قوی برداریم و چالش های پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم.

    وی گفت: نگاه تحالف در حال حاضر از یک سو به مبارزه با تروریسم و از سوی دیگر به سمت چشم انداز آینده عراق پس از نابودی داعش است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.