[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد شامگاه شنبه در نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان برگزار شد، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر ملاک ارتقا در حوزه دست یابی به مدارج آموزشی و پژوهشی بوده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد شامگاه شنبه در نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان برگزار شد، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر ملاک ارتقا در حوزه دست یابی به مدارج آموزشی و پژوهشی بوده و به کارهای تبلیغی امتیازی داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه نظام علمی حوزه طوری طراحی شده که یک روحانی سطح ۴ حوزه نیازی به داشتن سابقه تبلیغی برای ارتقا ندارد، گفت: همین مسائل سبب می‌شود که بدنه تحصیل کرده و نخبگی و نیروهای کیفی حوزه از عرصه تبلیغ فاصله بگیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید این موضوع تقویت شود که مبلغان کسانی هستند که از علم و تحقیق فاصله گرفته‌اند، ادامه داد: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید حوزه در این زمینه طرح‌هایی داده شده که می‌تواند به ارتقا جایگاه تبلیغ و مبلغان دینی کمک شایانی کند.

مردم با اصل دین مشکلی ندارند

در بخش دیگری از این نشست، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از مردم کشور فطرت پاکی دارند و به مسائل دینی اهمیت می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان با اشاره به تبلیغات و جریان سازی انحرافی مزدوران استکبار در میان جوانان ادامه داد: افرادی مانند مسیح علی‌نژاد به دنبال القاء این ذهنیت هستند که اکثر بانوان ایران در رابطه با حجاب ناراضی هستند و می‌گویند نباید این حجاب اجباری باشد؛ در بررسی‌هایی که انجام شده این نتیجه حاصل شده که بیش از ۹۰ درصد از مردم معتقدند که نباید کشف حجاب صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد کاملاً جدید و مطابق به نیازهای روز مردم به تبلیغ دینی خواهد داشت، گفت: در بررسی انجام شده در میان بانوان بیش از ۸۰ درصد خانم‌هایی که کم حجاب هستند به اصل حجاب اعتقاد دارند و به زنان محجبه احترام می‌گذارند.

[ad_2]