×
×

عروسی و عزا زمینه قرمز شدن وضعیت را فراهم می کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 32789
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد تاکید کرد: اگر محدودیت‌ها در استان جدی گرفته نشود با پیک بیماری روبرو خواهیم شد. وی افزود: در صورتی که همین روند ادامه داشته باشد پیش بینی […]

    عروسی و عزا زمینه قرمز شدن وضعیت را فراهم می کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد تاکید کرد: اگر محدودیت‌ها در استان جدی گرفته نشود با پیک بیماری روبرو خواهیم شد.

    وی افزود: در صورتی که همین روند ادامه داشته باشد پیش بینی می‌کنیم قم طی هفته‌های آینده به وضعیت قرمز برسد و مهمترین دلیل افزایش دوباره مرگ و میرها، مراسم عروسی و عزا و دیگر تجمعات است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در زمینه الزام به استفاده از ماسک در اماکن عمومی، طبق نظرسنجی صورت گرفته ۶۰ درصد مردم قم و ۷۰ درصد کارکنان از ماسک استفاده می‌کنند ماسک مهم‌ترین مانع برای شیوع بیماری است، با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک می‌توان در برابر این بیماری ایمن شد.

    قدیر درباره وضعیت تولید ماسک در قم بیان کرد: مجوز تولید ماسک برای واحدهای تولیدی در استان تا شهریور ماه تمدید شده است و در حال رایزنی برای تامین مواد اولیه ماسک استان هستیم مردم لزومی ندارد از ماسک جراحی و سه لایه استفاده کنند همان ماسک پارچه‌ای به دلیل قابل شستشو بودن هم کافی است.

    وی از مردم خواست برای کاهش سوء استفاده از ماسک‌های استفاده شده سه لایه آن را بعد از استفاده معدوم سازی کنند چرا که هستند افرادی که از این ماسک برای فروش دوباره استفاده کنند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: در حالی که مردم به پروتکل‌های بهداشتی و الزامات آن آگاه هستند ولی خود را ملزم به رعایت این پروتکل‌ها نمی‌دانند تنها راه مقابله با این ویروس که طی هفته‌های گذشته تهاجمی شده، ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.