یکی از مراجع تقلید گفت: باید طوری به مردم خدمت کنیم که عزت آنها خدشه‌دار نشود. آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسوولان و رابطین گزینش جمعیت هلال احمر کشور، اظهار کرد: خداوند بشر را خلق نکرده که فقط خور و خواب داشته باشد بلکه به گونه‌ای خلق کرده که در […]

یکی از مراجع تقلید گفت: باید طوری به مردم خدمت کنیم که عزت آنها خدشه‌دار نشود.

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسوولان و رابطین گزینش جمعیت هلال احمر کشور، اظهار کرد: خداوند بشر را خلق نکرده که فقط خور و خواب داشته باشد بلکه به گونه‌ای خلق کرده که در اجتماع باشد و در بین مردم فعالیت کند.

وی با تاکید بر اینکه در بین مردم بودن خدمت کردن است تصریح کرد: آیه قرآن تاکید می‌کند که با صادقین باشید و این نشان می‌دهد که بشر اجتماعی است و انفرادی نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ائمه معصومین در رأس تمام صادقین هستند ادامه داد: ائمه ما هم در بین مردم بودند و اینطور نبود که امامان گوشه نشین باشند.

وی بیان کرد: ائمه تاکید می‌کنند که در بین مردم باشید و گناهکار نباشید و این مهم است که انسان در جامعه باشد و مورد تأثیر گناه دیگران قرار نگیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در فردای قیامت آن‌هایی در محضر خدا محبوب‌تر هستند که دست مردم را بگیرند، افزود: خدا ما را برای دیگران آفریده است و بنده‌ای را بیشتر دوست دارد که به دیگران بیشتر رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه انسان باید در جامعه خدوم و آماده به خدمت باشد، تصریح کرد: حتی اگر انسان منصبی هم ندارد باید بین بزرگان و آماده خدمت و به دنبال کمک به دیگران باشد.

این مرجع تقلید گفت: روایت داریم که پیامبر هر زمانی که دست جمعی حرکت می‌کردند حضرت هم در کنار دیگران مشغول به کاری می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه در اجتماع مردمی خدمت به دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است و خدمت کردن به مردم مراتبی دارد، بیان کرد: خدماتی که از سوی هلال احمر به مردم ارائه می‌شود همیشه نیاز به آماده باش دارد و شما همیشه باید آماده خدمت به مردم باشید و همین آماده به خدمت بودن در محضر خدا بسیار پسندیده است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: چقدر خوب است که خدمات شما در بین مردم ترویج یابد و همه در مورد آن‌ها اطلاع پیدا کنند؛ البته باید طوری به مردم خدمت کنیم که عزت ایشان خدشه دار نشود و قدر خودتان را بدانید، شما بسیار کار محبوب و با اجری انجام می‌دهید و مزد شما آن است که خدا برای شما قرار داده است.