عصر شعر «عفاف و حجاب» با حضور جمعی از شاعران جوان استان در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از حوزه هنری استان قم، در محفل ادبی عصر شعر «عفاف و حجاب» که هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب در قم برگزار شد، حجت الاسلام محمد زمانی مهمان […]

عصر شعر «عفاف و حجاب» با حضور جمعی از شاعران جوان استان در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از حوزه هنری استان قم، در محفل ادبی عصر شعر «عفاف و حجاب» که هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب در قم برگزار شد، حجت الاسلام محمد زمانی مهمان ویژه مراسم مقدمه‌ای درباره شعر اخلاقی و کارکردهای آن از قرن‌های گذشته تا کنون بیان کرد.

وی شاعرانی همچون سعدی و مولوی در سبک عراقی و شاعری مانند صائب تبریزی در سبک هندی را از پرچم‌داران شعر اخلاقی دانست و شعر عفاف و حجاب را در زمره شعر اخلاقی و تعلیمی معرفی کرد.

محمد زمانی در ادامه با بررسی ریشه کلمه «عفاف و حجاب» و خوانش روایاتی که توصیه در امر حجاب و تبلیغ آن دارد، وظیفه ذاتی هنرمند را قلم زدن در عرصه موضوعات اجتماعی و تبیین حقیقت مسائلی هم‌چون حجاب برای عموم جامعه دانست.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب «مستور» با بیان اهداف کنگره‌ای که سال گذشته برگزار شد و آثاری که به تولید رسید و منتشر شد، این کنگره را سرآغاز پرداختن به مسایل اجتماعی- آیینی از این دست دانست.

در ادامه شاعران جوان استان؛ محمدجواد الهی‌پور، میثم داودی، امیررضا یزدانی، زهرا عکافان، سیدجواد میرصفی، فاطمه سلیمان‌پور، محسن کاویانی و مجتبی سپید به شعرخوانی با موضوع عفاف و حجاب پرداختند.

عصر شعر «عفاف و حجاب» به کوشش بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری قم در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.