عضو شورای شهر قم گفت: سد معبر و دست‌فروشی در حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها دو معضل بزرگ و حساس شهر قم است که باید پیگیری شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، محمود مسگری در جلسه مشترک اعضای شورای شهر قم با فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه قم، با اشاره به معضلات شهری اظهار داشت : شهرداری باید در جهت رفع معضلات شهری راه خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام افزود: قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز علم و فقاهت باید در منظر جهانیان اسوه باشد و به‌عنوان یک شهر نمونه از آن یاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به معضلات بزرگ شهری قم افزود: سد معبر و دست‌فروشی در حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها دو معضل بزرگ و حساس شهر قم است که باید پیگیری شود.

مسگری خاطرنشان کرد: برخی از میوه‌فروشان برخلاف عقیده رایج مردم در رابطه با آن‌ها دارای درآمدی میلیونی در طول مدت یک شبانه‌روز است.

وی ادامه داد: دست‌فروش‌ها به خاطر عدم پرداخت مالیات و عوارض شهرداری درآمدی مناسبی دارند که شایسته است با آینه عقل و منطق با آن‌ها روبه‌رو شد.

مسگری ایجاد ترافیک شهری را از مهمترین معضلات شهری میوه‌فروشان دانست و تصریح کرد: ترافیک‌های طولانی حاشیه معابر اصلی تا حد زیادی معلول وجود همین وانت‌بارها هستند که سبب آزردگی مردم و خانواده‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر خدمات شهرداری در زمینه‌های مختلف شهری تأکید کرد: تنها نهادی که به‌صورت شبانه‌روزی در تمامی مناسبت‌ها ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند همین مأموران شهرداری هستند که شایسته نیست به آن‌ها توجهی نشود.

مسگری ادامه داد: دولت ریالی به شهرداری کمک نکرده همچنین شایعاتی که درباره فیش حقوقی شهردار قم در فضای مجازی به گوش می‌رسد صحت ندارد.