×
×

عقب‌نشینی دشمن در پی اتحاد امت با ولایت

  • کد نوشته: 26878
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز جمعه ۱۱ بهمن ماه در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران اظهار داشت: حضور مردم در عزاداری فاطمیه امسال، مراسم تشییع سرداران شهید، نمازجمعه‌ها، سازندگی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و ان‌شاءالله حضور در گرامیداشت دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی مصداق آیه ۷ […]

    عقب‌نشینی دشمن در پی اتحاد امت با ولایت
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز جمعه ۱۱ بهمن ماه در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران اظهار داشت: حضور مردم در عزاداری فاطمیه امسال، مراسم تشییع سرداران شهید، نمازجمعه‌ها، سازندگی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و ان‌شاءالله حضور در گرامیداشت دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی مصداق آیه ۷ سوره ابراهیم است که در آن داریم : «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ؛ شما بندگان اگر شکر نعمت به جای آرید، بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید، عذاب من بسیار سخت است.»

    وی افزود: مردم زمان پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) قدر نعمت ولایت ایشان و اهل بیت (ع) را ندانستند و مبتلا به حجاج‌بن یوسف ثقفی شدند اما الحمدلله مردم ایران، قدر امام خمینی (ره) که نایب امام زمان (عج) بود و بعد از ایشان قدر خلف صالحش را خیلی خوب دانستند لذا پیروزی‌های بسیاری به دست آوردند.

    پیوند امت با ولایت موجب عقب‌نشینی دشمن است

    ماندگاری با بیان اینکه در آیه ۳ سوره مائده داریم روزی که امت با ولایت باشند کافران و مشرکان مأیوس می‌شوند و احساس ناامنی کرده و عقب‌نشینی می‌کنند،‌گفت:‌ اگر مردم پشت ولایت را خالی کنند و از دشمن بترسند، کفار بر آن‌ها حکومت خواهد کرد و از نصرت الهی بهره‌مند نخواهند شد، اما اگر امت با ولایت باشد و پیوند محکمی داشته باشد ولو اینکه ولی معصوم نباشد، باز هم دشمن عقب‌نشینی می‌کند مانند امروز که اسرائیل،‌ آمریکا و قبل‌تر صدام عقب‌نشینی کردند و این‌ها به واسطه اتحاد امت با ولایت است اما اگر امت با ولایت نباشد ولو اینکه ولی امیرالمؤمنین (ع) باشد، دشمن تا خانه حضرت زهرا (س)، خانه امام مجتبی (ع) و خیمه اهل بیت (ع)‌ در کربلا پیشرانی می‌کند.

    این سخنران مذهبی با بیان اینکه مردم امروز از مشکلات گله‌مند هستند اما شاکر امامت و ولایت هستند،‌گفت: مشکلات ناشی از ندانم کاری‌ها نه از ولایت، نظام و جمهوری اسلامی است بلکه ناشی از انتخاب‌های ماست که اگر ولایی، جهادی، دشمن‌ستیز و در مسیر انقلاب انتخاب می‌کردیم، مشکلات حل می‌شد.

    وی با اشاره به دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری در نمازجمعه گذشته به دو ایام‌الله اشاره کردند که همه مردم اعجازهای آن‌ها را در تشییع حاج‌قاسم سلیمانی و هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا دیده بودند، اما در این ۴۲ سال، ایام‌الله‌های دیگری نیز داریم که باید مدنظر قرار دهیم.

    دست یداللهی خداوند مانع از آسیب هواپیمای امام شد

    ماندگاری اضافه کرد: اولین ایام‌الله روز ۱۲ بهمن ماه بود که امام خمینی (ره)‌ در پاریس سوار هواپیمای فرانسوی شد و با اینکه حکومت هنوز شاهنشاهی بود و هدف قرار دادن و یا ربودن هواپیما کاری برای دشمنان نداشت اما دست یداللهی خداوند دشمنان را کر و کور کرد تا امام به سلامت به ایران برسد. بنابراین،‌ این روز هم ایام‌الله است.

    وی افزود: دومین ایام‌الله از ۱۹ بهمن ماه آغاز شد که نیروی هوایی عزیز ما به امام و انقلاب پیوست و در حالی که گارد شاهنشاهی در خیابان‌ها مشغول کشتار مردم بود، دست یداللهی خداوند به کمک مردم آمد و در روز ۲۲ بهمن به دست آن‌ها سفره ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی برچیده شد.

    رأی آری مردم به نظام اسلامی، یک ایام‌الله بود

    این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه سومین ایام‌الله روز ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ است،‌گفت: تمام انبیاء و اولیاء الهی آرزوی حکومت الله را داشتند پیامبر (ص) چند سال حکومت کرد اما همواره درگیر جنگ بود، امام علی (ع) ۴ سال و اندی و امام حسن (ع) ۶ ماه حکومت کردند و دیگر اهل بیت (ع) هیچ‌گاه حکومت را در اختیار نداشتند اما برای اولین بار، امروز حکومت اسلامی با این گستردگی ایجاد شده است و از سوی دیگر هیچ نظامی نیز در دنیا با ۹۸.۲ درصد رأی موافق به حکومت نرسیده است و این کمک خداوند بود که پیر، جوان، روستایی و … به انقلاب رأی دادند.

    وی ادامه داد: ایام‌الله بعدی، دوران ۸ ساله دفاع مقدس بود زیرا در این کشور و در طول ۲۰۰ سال قبل هر بار جنگی شده بود، گوشه‌ای از کشور به دست دشمنان افتاده بود اما در این ۸ سال که جنگی بزرگ و همه‌جانبه بر ما تحمیل شد، به برکت خون شهدا و کمک خداوند، هیچ خاکی از کشور غصب نشد.

    راهیان نور، جنگ نرم دشمن را باطل کرد

    ماندگاری برگزاری اردوهای راهیان نور را ایام‌الله دیگری توصیف کرد و افزود: در تمام کشورهای دنیا جنگ رخ داده است اما بعد از آن هیچ‌کس برای زیارت محل کشته‌شده‌ها نرفته است اما در این کشور ۳۰ سال است که میلیون‌ها نفر به زیارت خاک شهدا می‌روند که این جریان جنگ نرم دشمن را از بین برد و مصداق آیات قرآن کریم برای گرامیداشت شعائر‌الله است که توصیه می‌کنم هر خانواده‌ای که به راهیان نور نرفته است حتماً آن را تجربه کند.

    این سخنران مذهبی جریان راهیان کربلا در ایام اربعین را ایام‌الله بعدی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در طول سالیان گذشته پیاده رفتن برای زیارت حرم امام حسین (ع) در سطح محدودی انجام می‌شد اما به کمک دست یداللهی خداوند می‌بینیم که امروز میلیون‌ها نفر راهی کربلا می‌شوند و این نشانه صدور انقلاب اسلامی است. ایام‌الله بعدی جریان مدافعان حرم است زمانی که دشمنان لشکری مانند داعش را که بویی از انسانیت نبرده بود، ایجاد کرد، به برکت خداوند و همت ولایت و امت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار سلیمانی سفره فساد آنها را جمع کرد.

    حضور میلیون‌ها نفر در اعتکاف، ایام الله است

    وی راهیان معنویت را دیگر ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و گفت: در گذشته علما تشویق می‌کردند تا مردم به اعتکاف بروند که در نهایت ۵ نفر در مساجد حضور پیدا می‌کردند اما امروز بیش از یک میلیون نفر برای اعتکاف حضور پیدا می‌کنند و یا در هزاران مراسم نمازجمعه کشور جمعیت بسیاری حضور پیدا می‌کنند.

    ماندگاری گفت:‌ راهیان بصیرت دیگر ایام‌الله انقلاب است زیرا ۴۲ سال است که دشمنان به دنبال ایجاد شک و تردید در کشور هستند اما موفق نشده‌اند باید بدانیم در فاصله غدیر تا رحلت پیامبر (ص) که حدود ۷۰ روز بود دشمن توانست شک ایجاد کند اما در این ۴۲ سال موفق نشده است و مردم در ۹ دی ۸۸ و یا آبان ۹۸ برای دفاع از نظام، به میدان آمدند که نشان از بصیرت بالای آنها بود.

    پیشرفت‌های علمی کشور، یک ایام الله است

    این سخنران مذهبی راهیان پیشرفت را دیگر ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ با وجود اینکه کشور ما بیش از ۴۰ سال است درگیر تحریم و جنگ است و جلوی صادرات کشور گرفته شده است، در ده‌ها موضوع و علوم مختلف جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و در تکنولوژی‌هایی مانند نانو، سلول‌های بنیادی، موشک‌سازی، ماهواره، سدسازی، با تمام کارشکنی‌های دشمن موتور پیشرفت کشور کند نشده و در حال پیشرفت است.

    وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در گام اول خود موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده و موجب شده است جوانان بسیاری تربیت شوند که امروز شاهد حضور ۱۱ هزار گروه جهادی در کشور هستیم که با یک اشاره مقام معظم رهبری به کمک سیل‌زده‌ها و زلزله‌زده‌ها می‌شتابند که خود یک ایام‌الله محسوب می‌شود زیرا نوح نبی ۹۵۰ سال زحمت کشید و در نهایت توانست ۸۰ نفر را تربیت کند اما در انقلاب اسلامی جوانان بسیاری تربیت شدند که ۲۳۰ هزار شهید ما در این سیر فارغ‌التحصیل شدند البته باید بدانیم مشکلاتی هم داریم و نتوانستیم ۸۰ میلیون نفر را تربیت کنیم اما هیچ پیامبری هم نتوانست همگان را تربیت کند.

    ۳ اصل قرآنی برای ادامه راه انقلاب در گام دوم​

    ماندگاری با اشاره به اصل قرآنی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای ادامه راه انقلاب تصریح کرد: در آیه ۱۷۴ سوره آل‌عمران داریم ای مردم هر امتی از دشمن بترسد شکست می‌خورد و انقلاب اسلامی تا امروز نترسیده که پیروز شده است. دشمن با جنگ نظامی نتوانست انقلاب را زمین بزند و در جنگ فرهنگی نیز موفق نشد. لذا امروز به سراغ جنگ اقتصادی رفته است و ما نباید بترسیم.

    این سخنران مذهبی دومین اصل را امیدواری دانست و گفت: باید امیدوار به نصرت الهی باشیم در گام اول هرگاه مردم به میدان آمدند و دین را یاری کردند یا پای صندوق‌های رأی آمدند و یا در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، خداوند ما را یاری کرد.

    قوه مقننه، مجریه و قضائیه ما باید مجاهد فی‌سبیل‌الله باشند

    وی سومین اصل را مجاهدت و پرهیز از کم‌کاری توصیف کرد و گفت:‌ خداوند با عافیت‌طلب‌ها، حقوق نجومی‌بگیرها، اختلاس‌گرها و اشرافی‌گرها کاری ندارند. ما باید قوه مقننه، مجریه و قضائیه مجاهد فی‌سبیل‌الله داشته باشیم و بازار، حوزه و دانشگاه ما نیز باید این چنین باشد که در این صورت پیروز خواهیم شد.

    ماندگاری ادامه داد: ۷۰ سال کسی جرأت نمی‌کرد به پایگاه‌های آمریکایی حمله کند اما بچه‌های ما این کار را انجام دادند و دشمن جرأتی برای مقابله نداشت. بنابر این نترسید که دشمن همانند طبل توخالی است.

    از دشمن نترسیم و در انتخاب به نترس‌ها رأی دهیم

    این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: با امام، شهدا و حضرت زهرا (س) عهد ببندیم نترسیم و در انتخابات به نترس‌ها رأی دهیم امیدوار باشیم و به امیدوارها رأی دهیم و مجاهد باشیم و به مجادها رأی دهیم. /۸۸۲/ ۱۰۲/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.