×
×

علامه جعفر مرتضی یک انقلابی به تمام معنا بود

  • کد نوشته: 21452
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم بزرگداشت علامه جعفر مرتضی(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حصرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به تشریح ابعاد مختلف زندگی پربار علامه جعفر […]

    علامه جعفر مرتضی یک انقلابی به تمام معنا بود
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم بزرگداشت علامه جعفر مرتضی(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حصرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

    در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به تشریح ابعاد مختلف زندگی پربار علامه جعفر مرتضی(ره) پرداخت و گفت: علامه جعفر مرتضی یک سیره نویس محقق بود که از ایشان بیش از ۲۵۰ کتاب در ۱۱۵ عنوان به یادگار باقی مانده است.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از ویژگی های ممتاز ایشان اعتقاد به اجتهاد در تاریخ بود، عنوان کرد: پالایش تاریخ از دست های آلوده و قرائت های اموی از ویژگی های بارز ایشان است.

    وی با اشاره به اینکه علامه جعفر مرتضی(ره) در انتخاب موضوعات به دنبال پر کردن خلاها بود، تصریح کرد: پشتکار این عالم بزرگ برای همه فضلای حوزه علمیه اسوه و الگوست.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، علامه مرتضی جعفر(ره) را عاشق انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مقاومت دانست و افزود: علامه جعفر مرتضی یک انقلابی به تمام معنا بود.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه علامه مرتضی جعفر(ره) به پاسخگویی به شبهات جوانان اهمیت فراوانی قائل بود، اظهار کرد: ۲۱ جلد کتاب به نام مختصر و مفید در زمینه پاسخگویی به شبهات از ایشان به چاپ رسیده است.

    استاد حوزه علمیه قم به اخلاص و تواضع علامه جعفر مرتضی(ره) اشاره کرد و افزود: ایشان هیچگاه به دنبال مطرح کردن خود در زمینه فقهی نبود.

    وی ابراز داشت: علامه جعفر مرتضی وسواس شدیدی در صحت نقل مطالب داشت و تا آخرین روزهای عمر خود کتاب هایشان را به اساتید خود عرضه می کردند.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه علامه جعفر مرتضی در دوران بیماری ۷ ساله خود ۱۲ جلد سیره امام حسن(ع) و ۲۴ جلد سره سید الشهدا(ع) را به رشته تحریر درآورد، گفت: علامه جعفر مرتضی به نوعی پدر معنوی حزب الله لبنان بود و در جنگ ۳۳ روزه، رژیم صهیونیستی کتابخانه و محل زندگی ایشان را مورد هدف قرار داد.

    استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علامه جعفر مرتضی(ره) عالمی نبود که در بین کتاب هایش محاصره شود، عنوان کرد: ایشان خدمات اجتماعی فراوانی را ارائه کردند که از جمله آنها به تاسیس حوزه علمیه در بیروت، جنوب لبنان و قم و همچنین ساخت مساجد و حسینیه ها می توان اشاره کرد.

    وی خدمات علمای شیعه در دوران غیبت را به ۵ بخش تقسیم کرد و افزود: تدوین و جمع آوری روایات، تدوین فقه و معارف شیعی، ترویج دین، آفت زدایی از دین و مبارزه در برابر استعمارگران از جمله خدمات علمای شیعه در دوران غیبت بوده است./۱۳۵۰/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.