رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید علمای ما در تبیین مسائل و مبانی مهم جهان اسلام اهتمام داشته باشند تا جوانان ما در برابر شبهات واکسینه شوند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به داستان غصب خلافت حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) خلافت را به دلیل هجوم آوردن مردم برای پذیرش آن قبول کردند اما برخی نواندیشان داستان غصب خلافت را توجیه می‌کنند.

وی به ادعای اخیر برخی در رابطه با امام علی(ع) واکنش نشان داد و افزود: عده‌ای معتقدند که وقتی مردم با کسی بیعت کردند، حضرت علی(ع) وظیفه خود دانست که از این شخص اطاعت کند چرا که مردم به او رأی داده بودند در حالی که این‌گونه نبوده و این توجیه غصب خلافت از سوی آن‌ها است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اثر علامه امینی در رابطه با امام علی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر با استفاده از منابع اهل سنت، ولایت و امامت حضرت علی(ع) را به اثبات رسانده است.

آیت‌الله مصباح یزدی به مسئله تقیه در سیره ائمه(ع) اشاره و ابراز کرد: بعد از امام سجاد(ع) اهل بیت(ع) اقدام به تقیه کردند و دلیل ابهام در مسئله ولایت اهل بیت(ع) گاهی به این دلیل بود.

وی بیان کرد: باید علمای ما در تبیین مسائل و مبانی مهم جهان اسلام اهتمام داشته باشند تا جوانان ما در برابر شبهات واکسینه شوند و آن‌ها از مسائل تاریخی و مسائل مرتبط با اهل بیت(ع) و اسلام آگاهی پیدا کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به منظور تبیین حقایت ولایت اهل بیت(ع) علمای شیعه خان خود را در این راه از دست داده‌اند، و اینکه برخی می‌گویند حکومت خلفا را حضرت علی(ع) به دلیل رأی مردم پذیرفت قابل قبول نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بین ایمان و کفر دیوار چین وجود ندارد ادامه داد: در این رابطه انسان باید هوشیار باشد قرآن درباره کسانی که پشت سر حضرت رسول(ص) نماز می‌خواندند می‌فرماید که “فاصله این افراد به کفر نزدیکتر از فاصله آن‌ها به ایمان است”.