[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی عصر سه‌شنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بسیاری از لغات در علوم مختلف به زبان عربی است، افزود: بکارگیری لغات عربی در علوم مختلف نشان دهنده این است که بنیانگذار بسیاری از علوم مسلمانان بوده اند. وی بیان کرد: انقلاب […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی عصر سه‌شنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بسیاری از لغات در علوم مختلف به زبان عربی است، افزود: بکارگیری لغات عربی در علوم مختلف نشان دهنده این است که بنیانگذار بسیاری از علوم مسلمانان بوده اند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی آثار بسیاری را داشته و تحولات بسیاری را ایجاد کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه یکی از آثار انقلاب اسلامی را حضور بانوان در دانشگاه‌ها دانست و افزود: قبل از انقلاب حضور بانوان در دانشگاه‌ها کم بود اما امروزه زنان نیز به خوبی در مسائل علمی فعالیت می‌کنند و در دانشگاه‌ها نیز به تحصیل علم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مردم ایران به دنبال عزت هستند، افزود: باید عزت کشور و مردم به خوبی حفظ شود.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در خور شخصیت و عزت مردم نیست، افزود: باید به مشکلات معیشتی مردم توجه کرد تا مرتفع شود زیرا این شرایط در خور ملت ایران نیست.

وزارت علوم باید نسبت به آموزش و تربیت جوانان در دانشگاه‌ها حساسیت نشان دهند

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان وزارت علوم نسبت به دانشجویان افزود: وزارت علوم باید نسبت به آموزش و تربیت جوانان در دانشگاه‌ها حساسیت نشان دهند و افرادی که در این وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند باید گزینش شده باشند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، افزود: باید علوم انسانی در دانشگاه‌ها بر اساس آموزه‌های دینی تدوین شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به دانشگاه‌های مذاهب اسلامی، افزود: شناخت مذاهب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات لازم برای پیشرفت در این زمینه انجام شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: تعامل حوزه و دانشگاه امری ضروری است زیرا با تعامل میان آنها پیشرفت علوم بیشتر شده و منافع بیشتری به کشور می‌رسد.

تأکید بر توجه به مسائل تربیتی در دانشگاه‌ها

وی با بیان اینکه اسلام ریشه همه علم‌ها است، افزود: تربیت در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد و مسائل تربیتی نیز باید در دانشگاه‌ها مورد اهمیت واقع شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: قبل از اینکه در اروپا و آمریکا علم پیشرفت کند و حتی کتابخانه‌ای وجود داشته باشد در کشورهای اسلامی دانشمندان بزرگی حضور داشتند و همچنین حوزه‌های علمیه اسلامی نیز دایر بودند.

[ad_2]