[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی و جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور در نگارخانه فرهنگ قم از نخستین نمایشگاه ملی عکس قاب فیروزه‌ای بازدید کردند. احمدی در حاشیه این دیدار با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل مذهبی با ابزار هنر اظهار کرد: اماکن مذهبی […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی و جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور در نگارخانه فرهنگ قم از نخستین نمایشگاه ملی عکس قاب فیروزه‌ای بازدید کردند.

احمدی در حاشیه این دیدار با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل مذهبی با ابزار هنر اظهار کرد: اماکن مذهبی با هنر عجین شده‌اند و نمی‌توان جدای از هنر به آن توجه کرد.

وی افزود: اماکن متبرک تجلی عشق هنرمندان و مردم بوده و خلق چنین فضاهایی را نمی‌توان جز عشق به اهل‌بیت (ع) تعبیر کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) نمونه تلفیق هنر و عشق به اهل‌بیت (ع) را صحن امام رضا (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) دانست و گفت: تک‌تک امکانی که منتسب به اهل‌بیت (ع) است بهره‌مند و متجلی از هنرهای مختلف هستند.

احمدی ایجاد زمینه و زیرساخت‌های مناسب برای تجلی این هنر والا را لازم خواند و تصریح کرد: وظیفه ماست که فضای ابراز ارادت و تولید جلوه‌های ویژه هنر را برای مردم و هنرمندان در این فضاها فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی مسجد مقدس جمکران را ملجأ هنرمندان عنوان و بیان کرد: مسجد مقدس جمکران پناهگاه مردم و هنرمندان به ولایت حضرت حجت (عج) بوده و بهترین فرصت برای ابراز هنر و ارادت آنان است.

وی گنبد فیروزه‌ای و رواق اصلی مسجد مقدس جمکران را جلوه متعالی هنر و ارادت هنرمندان خواند و تأکید کرد: هنر عکاسی بهترین هنر برای نشان دادن حقیقت و فضای معنوی این فضا بوده که باید از آن بهره کافی را ببریم.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) ادامه داد: هنرمندان عکاس هستند که می‌توانند هنرهای دیگری که در این فضا متولدشده است را به جهانیان نشان دهد.

وی برگزاری این نمایشگاه را در جذب جوانان به فضاهای معنوی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های هنری با مضامین دینی و مذهبی در ایجاد علقه و ابراز ارادت مؤثر بوده و نباید نسبت به آن غافل باشیم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*۴۰

[ad_2]