[ad_1] حسن صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «پروژه ۲۵۶ واحدی مروارید سازان مسکن مهر چه زمانی به اتمام می‌رسد؟» اظهار کرد: از کل واحدهای مسکن مهر در استان قم تنها ۱۹۶ واحد از آن با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد […]

[ad_1]

حسن صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «پروژه ۲۵۶ واحدی مروارید سازان مسکن مهر چه زمانی به اتمام می‌رسد؟» اظهار کرد: از کل واحدهای مسکن مهر در استان قم تنها ۱۹۶ واحد از آن با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: مسکن مهر قم جزو بهترین مسکن مهرهای کشور بوده و نسبت به اغلب استان‌های دیگر از سرعت تکمیل نسبتاً خوبی برخوردار بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تأکید بر اینکه بیشترین مشکلات احداث مسکن مهر مربوط به عدم وجود زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری کافی و مناسب بود، ابراز کرد: برای رفع این مشکل در طرح اقدام ملی، تأمین این‌گونه زیرساخت‌ها پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

صبوری با اشاره به پیام‌های متعدد شهروندان و اصحاب رسانه در خصوص زمان اتمام پروژه مسکن مهر استان قم ابراز کرد: این اداره کل برحسب وظایف و ماهیت ذاتی خود، زمین‌هایی در اختیار تعاونی‌های مسکن مهر قرار داده است و در طول ساخت واحدهای مسکن مهر نیز فرآیند معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مسکن از سوی این اداره کل انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل در واحدهای قرارداد تعاونی مسکن مهر، هیچ‌گونه نقشی در ساخت و احداث واحدهای مسکن نداشته و ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: با وجود این‌که به تعاونی‌ها تذکرات و اخطارهایی برای تسریع در اتمام پروژه‌ها داده‌شده است متأسفانه به دلیل ناکارآمدی و ضعف در مدیریت و اجرای پروژه، ساخت واحدهای برخی از تعاونی‌ها نیمه‌تمام مانده است.

صبوری با تأکید بر اینکه مشکلات و معضلات در مدیریت تعاونی‌های مسکن مهر ارتباط سازمانی با این اداره کل ندارد، بیان کرد: مشکلات تعاونی‌ها و پیگیری‌های آن می‌بایست از طریق اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان انجام شود و در تمام پروژه‌هایی که یک‌طرف قرارداد اداره کل راه و شهرسازی بوده است مشکلات به این شکل وجود نداشته و واحدها تحویل متقاضیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده سایر پروژه‌ها مانند پیشگامان و… در محاکم قضایی دنبال می‌شود و از لیست مسکن مهر خارج‌شده‌اند و پیگیری حل مشکلات آن‌ها باید از مجاری قانونی و قضایی انجام شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*۴۰/خ

[ad_2]