رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فتنه فراتر از براندازی نظام، به فکر براندازی اسلام است، نسبت به تلاش فتنه گران برای کسب کرسی های مدیریتی هشدار داد.

به گزارش شهرکریمه آیت الله احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه شنبه ۱۷ اسفند در آیین افتتاحیه دومین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری مسؤولیت بالایی دارند، زیرا همواره در ارتباط با ولی فقیه هستند. خدا را نیز برای داشتن چنین شخصیتی در مسند رهبری جامعه اسلامی باید شاکر باشیم.

وی درباره انقلابی بودن، ابراز داشت: رهبرانقلاب و حوزه های علمیه همواره به مفهوم انقلابی بودن و نگاه انقلابی داشتن تاکید دارند. انقلابی بودن به این معنا است که به اسلام ناب محمدی(ص) عمل شود. در امر انقلابی بودن دفاع از مظلوم، دشمن ستیزی و عمل به دستورات اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با پرداختن به مسایل روز جامعه، عنوان داشت: امروز دردهایی همچون بیکاری و وضعیت بد اشتغال وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش شود.

وی با روشنگری مفهوم فتنه، افزود: فتنه فراتر از براندازی نظام، به فکر براندازی اسلام است.

آیت الله جنتی با مهم ارزیابی کردن نقش اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در تبیین و روشنگری مفهوم فتنه، عوامل و ماهیت فتنه و همچنین شناساندن عوامل نفوذی در این زمینه، اعضای خبرگان رهبری نقش بسیار مهمی را دارند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری تاکیدات امام راحل(ره) و همچنین رهبر انقلاب اسلامی پیرامون دشمنی آمریکا، بیان داشت: نباید جلوی آمریکا و استکبار در موضع ضعف قرار بگیریم، امام خمینی(ره) نیز همواره تاکید داشتند که باید از ابراز ضعف در برابر ابر قدرت ها دوری کرد.

وی تصریح کرد: برخی از افراد در جریان فتنه هر بلایی که توانستند سر مردم آوردند و امروز نیز به دنبال کرسی مدیریتی هستند. باید عوامل فتنه را شناخت، زیرا هنوز فتنه خاموش نشده است. هرچند که امروز شاهد هستیم که فتنه گران بحث آشتی ملی را مطرح می کنند!

رییس مجلس خبرگان رهبری بار دیگر با تاکید بر لزوم روشنگری در امر فتنه، بیان داشت: مردم فتنه گران را سر جای خودشان نشاندند و از آنها راضی نیستند. باید توجه داشت که فتنه گران چه برخوردهایی را با نیروهای حزب اللهی کردند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد دولت، عنوان داشت: باید شخص رییس جمهور گزارشی را پیرامون اقتصاد مقاومتی ارائه دهد تا مشخص شود در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است. اگر در امر اقتصاد مقاومتی کوتاهی صورت گرفته شده باید از مردم عذرخواهی شود.

وی با اشاره به انتخابات شوراها در سال آتی، بیان داشت: متاسفانه انتخابات شوراها نظام مند نیست و افراد بسیاری وارد عرصه برای رقابت می شوند.

آیت الله جنتی اضافه کرد: در امر تایید صلاحیت افرادی که برای شوراهای شهر کاندیدا می شوند مشکلاتی بسیاری پیش می آید، در نقطه مقابل نیز باید توجه داشت که مردم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شرایط رییس جمهور بر اساس قانون خاطرنشان کرد: مدیریت، امانت داری، تقوا و شجاعت رییس جمهور براساس قانون باید احراز شود.

آیت الله جنتی ادامه داد: مردم باید بدانند چه کسی را انتخاب می کنند و منتخب آنها چه مسؤولیتی دارد. این باید بر مردم روشن شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس خبرگان رهبری در موضع گیری های خود و سخنرانی هایش مفید عمل کند تا به محضر رهبری ارائه شود و در پایان این دوره نزد رهبری سربلند باشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی از سخنان خود با گرامیداشت مرحوم آیت الله هاشمی، گفت: جای آیت الله هاشمی خالی است، ایشان نیز برای امام و انقلاب زحمت کشیدند و در مجلس خبرگان نیز حضور فعال داشتند.