×
×

فراخوان چهارمین دوره جشنواره تولیدات هنری «فانوس» در قم اعلام شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29724
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، فراخوان چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس در قم منتشر شد. بر اساس این گزارش، موضوعات […]

    فراخوان چهارمین دوره جشنواره تولیدات هنری «فانوس» در قم اعلام شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، فراخوان چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس در قم منتشر شد.

    بر اساس این گزارش، موضوعات این جشنواره را رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبار ستیزی و دستاوردهای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تأثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به جامعه تشکیل می‌دهد.

    همچنین تبیین نقش اقشار، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین المللی دفاع مقدس در آستانه چهلمین سالگرد این حماسه بزرگ بخش دیگری از موضوعات چهارمین جشنواره ملی فانوس می‌باشد.

    موضوعات جشنواره فانوس نیز شامل شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز، رزمندگان و ایثارگران عزیز، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های معظم ایثارگران می‌شود.

    علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود، تلویزیونی و سینمایی، رادیویی، بخش آزاد و بخش ویژه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در قم، خیابان شهیدان فاطمی (دور شهر)، بین کوچه ۱۳ و ۱۵، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ارسال نمایند.

    آثار تولیدی باید مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ باشد و به طور طبیعی آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره ارائه شده، مجاز به شرکت در این دوره نخواهد بود؛ مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام شده و آثار ارسالی هنرمندان استان قم ابتدا توسط مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سایت رسمی جشنواره فانوس ثبت و سپس به دبیرخانه مرکزی فرستاده خواهد شد.

    علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از جزئیات چهارمین جشنواره ملی فانوس با شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ (وحید رسولی) در پیام رسان های سروش، ایتا و واتساپ و یا شماره ۳۷۷۳۴۱۷۲-۰۲۵ ارتباط برقرار کنند.

    آئین اختتامیه این جشنواره در مهرماه ۱۳۹۹ در شهر شیراز با معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

    استان قم در سال گذشته با ارسال ۲۵۷ اثر هنری به سومین دوره جشنواره ملی فانوس رتبه دوم کشوری را از لحاظ تعداد آثار از آن خود کرد و از ۱۲ اثر راه یافته به بخش مسابقه، چهار رتبه کشوری نصیب استان شد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.