×
×

آیت‌الله حائری شیرازی:
فرم مطلوب می‌تواند سبب ماندگاری محتوا شود/نویسندگان نسبت به افزایش کیفیت محتوا اهتمام جدی داشته باشند

  • کد نوشته: 2550
  • آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی امشب در دومین نشست تخصصی حکمت هنر که در تالار اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه فرم تابع محتواست، اظهار کرد: هر شاعر باید در اشعار خود فصاحت و بلاغت را به اثبات برساند. وی با تاکید بر اینکه فرم مناسب با تاثیر […]

    فرم مطلوب می‌تواند سبب ماندگاری محتوا شود/نویسندگان نسبت به افزایش کیفیت محتوا اهتمام جدی داشته باشند
  • آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی امشب در دومین نشست تخصصی حکمت هنر که در تالار اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه فرم تابع محتواست، اظهار کرد: هر شاعر باید در اشعار خود فصاحت و بلاغت را به اثبات برساند.

    وی با تاکید بر اینکه فرم مناسب با تاثیر محتوای مطلوب ایجاد می‌شود، اضافه کرد: نویسندگان آثار باید نسبت به افزایش کیفیت محتوای خود اهتمام جدی داشته باشند و برای رسیدن به این هدف باید با پژوهش و تحقیق نسبت به تدوین محتوا اقدام کنند.

    استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: شاعران برجسته با استفاده از احساس معنوی خود اشعار را بیان می‌کردند به همین علت این اشعار در دوره‌های مختلف میان مردم نفوذ قابل توجهی داشته است.

    وی از وجود رابطه متقابل میان انسان و خداوند متعال یاد و تصریح کرد: فرم مطلوب می‌تواند سبب ماندگاری محتوا شود به همین علت باید برای آثار دینی فرم‌های دینی مطلوب در نظر گرفته شود.

    حائری شیرازی با اشاره به اینکه نسل‌های آینده باید نسبت به واقعیت‌های گذشته آشنا شوند، اظهار کرد: حلقه‌های مفقوده و تغییرات کنونی جامعه بشریت باید برای آیندگان قابل دسترسی باشد تا بتوانند برای تکمیل حرکت بشریت گام بردارند.

    وی با بیان اینکه انسان باید به دنبال رسیدن به رازهای هستی باشد، مطرح کرد: محتوای ارزشمند عالم نیازمند فرم مطلوبی است که بتواند در قالب آن بدون تاثیرپذیری به نسل آینده منتقل شود.

    حائری شیرازی با تاکید بر اینکه دین اسلام افراد مسلمان را به سمت ویژگی‌های برتر انسانی هدایت می‌کند، یادآور شد: افرادی که نسبت به پیامبر اسلام(ص) آشنایی ندارند نمی‌توانند نسبت به مهربانی امت ایشان قضاوت کنند؛ افرادی همانند امام علی(ع) نتیجه آموزه‌های حضرت محمد(ص) هستند که افراد برای شناخت اسلام باید به این افراد مراجعه کنند.

    استاد برجسته حوزه اضافه کرد: اگر انسان به دنبال زندگی خداپسندانه باشد باید به امکانات مورد نیاز یک زندگی اکتفا کند اما اگر برای رسیدن به مادیات بیش از حد نیاز برای خود و دیگران مشکل‌ساز شود به سمت زندگی مورد پسند شیطان حرکت کرده است.

    وی از ائمه اطهار(ع) به عنوان هدایت کنندگان جامعه بشریت نام برد و ادامه داد: فراگیری آموزه‌های اهل‌بیت(ع) از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که نباید نسبت به آنها غافل باشیم.

    حائری شیرازی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از بدترین انسان‌های عالم برترین شخصیت‌های دینی را پرورش داده است، عنوان کرد: اکنون ایران در همسایگی کشورهایی قرار دارد که وضعیت مطلوبی ندارند درحالی که جمعیت قابل توجهی از مردم این کشورها نیز محب  اهل‌بیت(ع) هستند.

    منبع:فارس

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.