مرجع تقلید شیعیان بر لزوم فرهنگ‌ سازی در راستای انجام بهتر فریضه نماز تاکید کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت نماز سوق دهیم. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره استانی نماز با اشاره به اینکه اگر انسان در راه رضای خداوند […]

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم فرهنگ‌ سازی در راستای انجام بهتر فریضه نماز تاکید کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت نماز سوق دهیم.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره استانی نماز با اشاره به اینکه اگر انسان در راه رضای خداوند قدم بردارد، هیچ‌وقت اجر و پاداش او ضایع نمی‌شود، اظهار داشت: خداوند همواره پاداش بیشتر خود را به انسان‌هایی می‌دهد که در انجام امور اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله  علوی گرگانی با تأکید بر سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینهٔ نماز گفت: با فرهنگ‌سازی باید مردم را به سمت نماز سوق دهیم تا جزء افرادی شوند که اهل نماز و توجه هستند همچنین باید برای افرادی که به نماز اهتمام بیشتری دارند امتیاز قائل شده و طرح‌های تشویقی برای آن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در زمینهٔ نماز و لزوم توجه به این کمبودها گفت: باید با فرهنگ‌سازی مردم را تشویق به انجام بهتر فریضه نماز کرد و با تشویق مردم به درک عمق نماز این جریان را در میان آحاد جامعه نهادینه‌سازی کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه والای نماز جماعت افزود: در روایات نیز تأکید بسیاری بر اقامه نماز به‌صورت جماعت شده است. خداوند اصل عبادی نماز و اصل مادی انفاق را در کنار هم آورده و آمدن این دو در کنار یکدیگر نشان از اهمیت این دو اصل است و کسی که این دو اصل را در امور زندگی رعایت نکند، در قیامت دست‌خالی است.