×
×

فروش سئوال‌های نهایی درس عربی در استان قم تکذیب شد

  • کد نوشته: 5557
  • رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم گفت: باوجود کانالی با عنوان فروش سئوال‌های نهایی شکل گرفته، فروش سئوال‌های نهایی درس عربی در فضای مجازی قابل‌تکذیب است.

    فروش سئوال‌های نهایی درس عربی در استان قم تکذیب شد
  • به گزارش شهر کریمه، غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شایعه انتشار سئوال درس عربی امتحانات نهایی، اظهار داشت: امتحانات نهایی هماهنگ و داخلی دانش‌آموزان سراسر کشور از دوم خرداد آغازشده و تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت، همواره در فصل امتحانات یکی از موضوعاتی که مهم است، حفظ و حراست از سئوال‌های هماهنگ استانی و نهایی بوده، که در پی شایعات انتشار سئوال‌ها مقداری شرایط و فضای امتحانات تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

    وی افزود: کانال‌هایی با فعالیت در فضای مجازی مدعی فروش سئوال‌های امتحانات نهایی یک ساعت مانده به شروع امتحانات بودند، که پلیس فتا، حراست وزارت آموزش و پرورش و اداره ارزیابی و عملکرد پیگیر این موضوع هستند که اگر احیاناً فردی در داخل یا خارج از مدرسه در انتشار سئوال‌ها تقصیر داشته، با او برخورد شود.

    رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به وجود کانالی با عنوان فروش امتحانات نهایی ۹۶ افزود: امسال نیز باوجود کانالی با عنوان فروش سئوال‌های نهایی به‌ویژه درس عربی، ظاهراً بازار فروش سئوال‌های امتحانات نهایی در فضای مجازی وجود داشته، که قابل‌تکذیب است.

    رضایی با اشاره به ساعات شروع امتحانات نهایی عنوان کرد: با شروع امتحانات خردادماه دانش‌آموزان در سال جاری سی دی سئوال‌های و سی دی رمز سؤال در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و تا ۲ ساعت قبل از برگزاری امتحانات امکان دسترسی به سئوال‌ها از سوی مدارس فراهم نیست و این امر باعث شده تا امنیت سئوال‌ها بالا باشد.

    وی یادآور شد: متأسفانه بر اساس تماس و اطلاعات به‌دست‌آمده، ظاهراً عده‌ای سودجو در تلاش هستند تا هر طور شده از این فضای امتحانات استفاده و در ازای ارائه سئوال‌های امتحان نهایی که صحت آن مشخص نیست، مبالغی را از مردم طلب کنند.

    به گفته‌ی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، با نیم‌نگاهی به برخی شبکه‌های مجازی به‌راحتی درخواهید یافت که عده‌ای به دنبال سودجویی هستند و در آن صفحه‌ها به دنبال فروش سئوال‌های امتحان نهایی به‌صورت مخفی هستند.

    رضایی معتقد است که این کانال‌ها و صفحات کاملاً شیادی است و از شرایط زمان امتحانات دانش آموزان سوءاستفاده می‌کنند چراکه امتحانات نهایی از ضریب امنیت بالایی برخوردار بوده و احتمال لو رفتن سئوال‌ها صفر است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.