×
×

فروپاشی اجتماعی با روکشی لاکچری

  • کد نوشته: 29137
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، سریال های نمایش خانگی یکی پس از دیگری وارد بازار شده که اکثراً دارای فضایی لاکچری و دور از زندگی در جامعه کنونی ماست. بعد از سریال مانکن، سریال دل نیز در چنین فضایی تنفس می‌کند. سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی، نویسندگی برادران […]

    فروپاشی اجتماعی با روکشی لاکچری
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، سریال های نمایش خانگی یکی پس از دیگری وارد بازار شده که اکثراً دارای فضایی لاکچری و دور از زندگی در جامعه کنونی ماست. بعد از سریال مانکن، سریال دل نیز در چنین فضایی تنفس می‌کند.

    سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی، نویسندگی برادران کایدان (نویسندگان سریال مانکن) و با بازی بسیاری از بازیگران چهره همچون حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، افسانه بایگان، سعید راد و … ساخته شده است.

    فیلمنامه سریال مانند دیگر کارهای منوچهر هادی ضعیف است و به مدد بازیگران چهره، جذب مخاطب می‌کند. این سریال با پشتوانه مالی بالا و به منظور فروش و کسب درآمد بالا تولید شده است، همانند فیلم آینه بغل، رحمان ۱۴۰۰ یا سریال عاشقانه که هادی آنها را کارگردانی کرده است.

    کپی برداری از سریال‌های ضعیف ترکیه‌ای

    اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهید شد که این سریال با الگوبرداری از سریال‌های ضعیف ترکیه‌ای ساخته شده است. در این سریال ساختار فیلنامه غیر منسجم و بحرانی است؛ شخصیت‌پردازی‌ها بسیار ضعیف است. موسیقی متن در برخی از موارد از صدای بازیگر بالاتر است و دیالوگ وی شنیده نمی‌شود.

    کارهای سفارشی به دور از فهم درست از اجتماعی

    قسمت بیشتر تصویربرداری در اختیار اسپانسرها است و اکثر قاب‌ها برای راضی کردن اسپانسرها بسته شده است نه برای مخاطب. در واقع اسپانسرها مخاطبان اصلی این سریال هستند تا نظاره‌گر تبلیغ، نمایش کالا و خدمات خود باشند. این موضوع سبب شده است تا بار دیگر موضوع اشرافی‌گری و زندگی لاکچری به میان آید، تالارهای لوکس، ماشین‌های لوکس، لوازم خانه لوکس و … این در حالی است که قسمت بزرگی از جامعه ما به دور از این مسائل بوده و حتی بخشی از آن به نان شب خود محتاج‌اند.

    در مجموع این سریال به دور از اجتماع و فرهنگ ماست و به تبلیغ فرهنگ اشرافی‌گری می‌پردازد و شکاف طبقاتی را موضوعی عادی جلوه می‌دهد. امید است که روزی مخاطبان مو شکافانه‌تر اینگونه سریال‌ها را تماشا کنند و متوجه عمق فاجعه بشوند.

    عمق فاجعه آنجاست که با دیدن اینگونه سریال‌ها انتظارات افراد از یک زندگی خانوادگی و حتی همسر خود بالا رفته و باعث بروز اختلافات یا فروپاشی در خانواده‌ها شده و با دست نیافتن به آن اهداف در زندگی سرخورده و افسرده می شوند. /۸۸۲/ ۷۰۴/

    محمدرضا عسگری، کارشناس ارشد ارتباطات

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.