نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر نگاه به مردم اصلاح نشود کشور با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، مردم باید نقش نخست را در کشور داشته باشند و همه مردم را باور کنند و بدانند که هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم قم که در مصلی قدس انجام شد، با بیان اینکه حوزه علمیه قم سرمایه جهان اسلام و بشریت است، اظهار کرد: علما، فرهیختگان، اندیشمندان و مراجع تقلید مروج علم، معرفت و بصیرت هستند.

وی باتاکید بر اینکه قم پایتخت معارف اسلامی و نشر تفکر انقلابی است، اضافه کرد: این شهر بزرگ‌ترین قطب انتشار اندیشه‌های نجات انسان و زندگی بشری است؛ قم به عنوان نقطه امید برای افرادی که می‌خواهند زندگی بر اساس آموزه‌های دینی داشته باشند، است.

تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) از قم به عنوان تضمین کننده تدوام انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این شهر باید با نگاهی ژرف در راستای تغییر و تحقق مدیریت توانمند در سطح کلان گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه طلاب بصیرت‌آفرین در اجتماع بزرگ حضور پرشوری دارند، عنوان کرد: بنده به عنوان یک خادم در آستان مقدس امام رضا(ع) و سرباز ولایت برای شخص خود چیزی نمی‌بینم مگر خدمت‌گذاری که افتخار بوده و خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه داشته‌های کنونی به برکت خون شهدا، رشادت‌های جانبازان و مدافعان حرم به دست آمده است، مطرح کرد: اگر کشور در شرایط کنونی امنیت و افتخار و عزتی در مقابل جهانیان دارد و بر اساس گفته‌های کارشناسان سیاسی هیچ اتفاقی بدون ایران در منطقه رقم زده نمی‌شود، دور شدن سایه جنگ از سر ملت به برکت حضور مردم در صحنه است.

وی مهم‌ترین مؤلفه قدرت نظام اسلامی را حضور با بصیرت مردم انقلابی دانست و تصریح کرد: اگر نگاه به مردم اصلاح نشود کشور با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، مردم باید نقش نخست را در کشور داشته باشند و همه مردم را باور کنند و بدانند که هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد.

کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نگاه به منافع مردم باید اصلاح شود، گفت: ایران اسلامی بسیار ثروتمند است و منابع بسیاری را در اختیار دارد اما باید در راستای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها و ثروت‌ها گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه به بیگانه باید تغییر کند، یادآور شد: اگر بیگانه را به عنوان گره‌گشای کشور معرفی کنیم خطاست چراکه بیگانه تا کنون از مشکلات هیچ کشوری گره‌گشایی نکرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با مشکلات مختلف مواجه هستیم اما این مشکلات در شأن نظام اسلامی که شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده نیست، فقر و محرومیت برای مردم شهر و روستا و مشکل بیکاری که جوانان را خجالت زده کرده است قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه اکنون نه فقط جوانان بلکه پدران و میانسالان نیز از کار بیکار شده‌اند، اظهار کرد: اگر مردم به کارآمدی نظام اسلامی تکیه کرده‌اند باید به اعتماد آنها پاسخ دهیم چرا که مردم مهم‌ترین رکن نظام اسلامی هستند؛ مردم با همه مشکلات مالی سعی کردند که پول‌های خود را برای مسکن مهر پرداخت کنند اما این رواست که همچنان چشم انتظار تحویل مسکن مهر باشند.

رئیسی یادآور شد: در تبلیغات انتخاباتی گفته شد که مسکن مهر را تا آخر سال تحویل می‌دهیم اما اکنون سه سال مردم معطل شده‌اند؛ کارگاه‌های تولیدی به صورت مستمر در حال تعطیلی است و شهرک‌های صنعتی با بی‌توجهی به مشکل خورده است به همین علت نیمی از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل است و گفته می‌شود که اشتغال کشور نمی‌تواند رفع شود اما ما می‌گوییم که می‌توانیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم، اضافه کرد: برای تسهیلات ازدواج پیشنهاد مجلس ۱۰ میلیون تومان بوده اما برای همین میزان نیز ۵۵۰ هزار نفر در صف دریافت تهسیلات هستند در حالی که ما باید بیاییم مشکل این ازدواج‌ها را رفع می‌کنیم.

کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما به برنامه خود متعقد هستیم، تصریح کرد: به نظر ما برخی از مناطق از جمله نیروگاه و شاه ابراهیم از نقاط محروم استان قم است در حالی که ما نباید منطقه محرومی در کشور داشته باشیم؛ بنده می‌گویم که ۴۵ هزار تومان نمی‌تواند کاربردی داشته باشد؛ بنده فقر را چشیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از منابع کنونی یارانه اقشار ضعیف جامعه را سه برابر کنیم؛ این حرف‌ها شعار نیست بلکه راهکارهای عملیاتی شدن آن بررسی شده است.

رئیسی با بیان اینکه فاصله طبقاتی به ناحق بر ملت تحمیل شده است، گفت: باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم؛ افرادی که مالیات نمی‌دهند اما میلیاردی درآمد دارند و در مقابل آنها مردم با درآمدهای پایین مالیات‌های سنگین می‌دهند.

وی از فقر و بیکاری به عنوان مشکلات اصلی کشور نام برد و اظهار کرد: فساد در کشور فراجناحی شده و به یک جناح ارتباط ندارد اما امکان برخورد با آن وجود دارد به همین علت باید در مرحله نخست رئیس جمهور با فساد مقابله کند و وزیران و مدیران روحیه‌ای داشته باشند که کسی جرات نکند فسادی را انجام دهد.

تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد خط قرمز نخواهیم داشت، اضافه کرد: بنده شعار انتخاباتی نمی‌دهم چرا که دردها، دستگاه‌ها و مراکز فساد را شناسایی کرده و عزم و اراده جدی برای رفع فساد دارم و معتقد بوده که امکان رفع فقر مطلق زشت از چهره زیبای ملت امکان‌پذیر است و ما این کار را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور با مشکل کمبود منابع و آب مواجه نیستیم، تصریح کرد: حق شهروندی محفوظ است اما عمل در این عرصه باید مشاهده شود؛ بحث رونمایی از سند و مدرک نیست بلکه مردم می‌خواهند حق خود را در عمل مشاهده کنند.

رئیسی مشکل اصلی کشور را نبود مدیریت دانست و گفت: مشکل کمبود نقدینگی و کمبود آب وجود ندارد بلکه مشکل اصلی معضل در مدیریت اجرایی است؛ جوانان انقلابی می‌توانند آمار قاچاق را کاهش دهند چرا که اگر عزم و برخورد جدی در این عرصه وجود داشته باشد می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

وی با بیان اینکه عزم و اراده جدی در گرو تشکیل دولت انقلابی است، عنوان کرد: هر وقت گفته می‌شود انقلاب فکر می‌کنند موضوع احساسی بودن مطرح است در حالی که انقلابی کسی است که نه فقط منافع زود هنگام بلکه منافع طولانی مدت کشور را مورد توجه قرار دهد و در عرصه‌های مختلف مقابل دشمنان روحیه مقتدرانه داشته باشد نه ملتمسانه.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد برجام یادآور شد: در مورد برجام گفته می‌شود که باید چه کاری انجام دهیم در حالی که این چکی است که نقد نشده است و یک دولت مقتدر نیازمند هستیم که این چک را نقد کند و ما نه تنها نقد خواهیم کرد بلکه اجازه نگاه خیانت‌آمیز به هیچ کشوری نسبت به ایران نخواهیم داد.

وی عنوان کرد: با وجود فرهنگ غنی اسلامی نباید دچار گسست فرهنگی شویم چرا که معتقد هستیم با کمک مردم و مبتنی بر قانون می‌توانیم به نتیجه برسیم؛ دوران حرف تمام شده و دوران دولت اقدام و عمل است.

رئیسی خطاب به مراجع تقلید، علما و جوانان انقلابی قم گفت: بنده هیچ مسؤولیتی را برتر از خدمت به زائران حضرت امام رضا(ع) نمی‌دانم اما دردهای مردم قابل تحمل نیست و امیدوارم به لطف ائمه اطهار(ع) با آمدنم دیگر مفسدین جایی نداشته باشند و مشکلات مردم رفع شود.

وی با بیان این سوال که آیا دولت به وعده‌های خود عمل کرده است، گفت: ما حرف خود را روشن و مستند می‌گوییم و برای اینکه فقر، بیکاری و فساد را به کمک مردم ریشه کن کنیم رسما می‌گوییم که می‌خواهیم و می‌توانیم.

رئیسی اضافه کرد: در مستند انتخاباتی که بنده خواستم بسازم فقر، بیکاری و مشکلات مردم را به نمایش گذاشته‌ام تا وضعیت کشور برای همگان مشخص شود.