استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیان فضایل امام علی(ع)بالاترین عبادت است،گفت: باید این فضیلت‌ها در فضای مجازی و برای جوانان نشر داده شود چون میلیون‌ها مخاطب در این فضا وجود دارند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد امروز در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت بروجردی اظهار داشت: کسی نمی‌تواند فضیلت‌های امام علی(ع) را بشمارد، در روایتی آمده هر کس یکی از این فضیلت‌های امام علی(ع) را ذکر کند، خداوند گناه‌های گذشته و گناه‌های اخیر او را می‌بخشد.

وی افزود: ازدواج بین امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) یک ازدواج آسمانی بود و جز امام علی(ع) شخصی لیاقت ازدواج کردن با حضرت زهرا(ع) را نداشت و ازدواج این دو معصوم دستور خداوند بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فضایل امام علی(ع) گفت: بیان این فضایل بالاترین عبادت است، چون یاد کردن از امام علی(ع) ایجاد پیوند با خداوند است، باید این فضیلت‌ها را در فضای مجازی نشر داده شود، میلیون‌ها مخاطب در این فضا وجود دارند و امروزه مردم کمتر روزنامه می‌خوانند.

فرحزاد با اشاره به برخورد امام علی(ع) با ابن ملجم گفت: امام علی(ع) با اینکه می‌دانست ابن ملجم قاتل اوست اما به فرزندش دستور داد که از همان غذای خودش به ابن ملجم غذا بدهد و او را شکنجه نکند، امام علی(ع) حتی با قاتل خودش با عدالت رفتار کرد و با این وجود، ابن ملجم امام علی(ع) را به شهادت رساند.

وی با اشاره علاقه رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) اظهار کرد: خدا در معراج به رسول اکرم(ص) فرمود من امام علی(ع) را بیشتر از همه دوست دارم و پیامبر(ص) به خداوند فرمود که من هم تابع هستم و امام علی(ع) را از همه بیشتر دوست دارم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کسی که اهل‌بیت(ع) را بشناسد، خداوند را شناخته است، بیان کرد: ذکر امام علی(ع) بهترین عبادت است، رسول اکرم(ص) فرمود خدا برای امام علی(ع) فضایلی قرار داده است که قابل شمارش نیست.

فرحزاد با اشاره به جایگاه امیرالمومنین(ع) نزد اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) فرمود نزد خداوند کسی گرامی تر از امام علی(ع) نیست، پیامبر(ص) در دعاها، خدا را به امام علی(ع) قسم می‌داد تا خداوند دعای او را مستجاب کند.