×
×

فضای مجازی و هجمه شیاطین به پیوندهای جامعه مؤمنان

  • کد نوشته: 33838
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به مسأله «تحکیم پیوندهای مقدس» گفت: باید بدانیم شیطان در همه حال می خواهد بر انسان ها غلبه کند و در مسیر اولیای الهی […]

    فضای مجازی و هجمه شیاطین به پیوندهای جامعه مؤمنان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به مسأله «تحکیم پیوندهای مقدس» گفت: باید بدانیم شیطان در همه حال می خواهد بر انسان ها غلبه کند و در مسیر اولیای الهی مانع ایجاد کند.

    وی با بیان اینکه امروز شیطان و احزابش به صورت خستگی ناپذیر برای منحرف سازی اهل ایمان برنامه ریزی می کنند، ادامه داد: یکی از نقشه های بزرگ شیطان حمله به پیوندهای مقدس است؛ شیطان هیچگاه نمی خواهد خواهر و برادر، زن و شوهر و مؤمنان با یکدیگر با همدیگر پیوند و دوستی داشته باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه تفرقه افکنی، جداسازی و سست کردن پیوندها از نداهای شیطانی است، تأکید کرد: شیطان همواره سعی می کند انسان را به وادی تنهایی بکشاند، زیرا اگر انسان ها با یکدیگر پیوند داشته باشد هیچگاه نمی لغزند یا اگر بلغزند هم تا قعر دره ها سقوط نخواهد کرد.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حدود ۹ میلیون نفر از ۶۵ میلیون نفر جمعیت انگلیس به تنهایی زندگی می کنند، بیان کرد: این موضوع سبب شده است تا دولت انگلیس با صرف هزینه ای معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان وزارتخانه ای را با عنوان «وزارتخانه تنهایی» تشکیل دهد.

    وی به روایت شریف «ید الله مع الجماعه» اشاره و اضافه کرد: در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مشاهده می کنیم که همواره بر مسأله همبستگی و همدلی آحاد مردم تأکید داشته اند؛ خداوند متعال پیوندهای مسلمانان را دوست دارد و ما باید این را حفظ کنیم.

    حجت الاسلام والمسلمین عالی پیوند در جامعه ایمانی را به پیوند سلول های بدن تشبیه کرد و اظهار داشت: اعضای جامعه ایمانی همچون نخ تسبیح به وسیله یک روح واحد با همدیگر پیوند خورده اند و نمی توانند نسبت به آلام یکدیگر بی تفاوت باشند؛ محک ایمان آن است که مؤمن نسبت به مشکلات دیگران بی قرار باشد و در جهت رفع آنها تلاش کند.

    استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شیاطین پیوندهای میان مؤمنان را مورد هجوم قرار داده است، مطرح کرد: در میان پیوندهای مقدس، پیوند اعضای خانواده با یکدیگر و پیوند اعضای جامعه ایمانی با ولی آن جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و از سوی دشمن به شدت مورد هجمه قرار گرفته است؛ پروتکل دهم صهیونیست ها و یهودی ها برای به زانو در آوردن جوامع غیر یهودی، «فروپاشی خانواده ها» است و به صورت جدی این موضوع را دنبال می کنند.

    وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد خانواده را به یک خوابگاه تبدیل کند، عنوان کرد: دشمن تلاش می کند نهاد خانواده را از مرکزیت تربیت فرزندان و انس و الفت به نهادی صرفاً تشریفاتی تبدیل کند؛ مرکز مطالعات خانواده از دفاتر فرعی سازمان ملل چندی پیش اعلام کرده بود ۵۶ درصد فرزندان در فرانسه، ۵۵ درصد فرزندان در سوئد، ۳۴ درصد فرزندان در آلمان و ۴۱ درصد فرزندان در آمریکا نامشروع هستند؛ دشمن ازدواج همجنس ها با یکدیگر و ازدواج سفید را هم تشکیل خانواده می داند و کم مانده است که ازدواج انسان با حیوان را هم خانواده بداند.

    حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که امروز صمیمیت اعضای خانواده با فضای مجازی از بین رفته است، تأکید کرد: امروز دشمن از طریق فضای مجازی فرزندان را از کانون گرم خانواده جدا می کند؛ گاهی برخی تحقیق ها گزارش می دهند که اعضای خانواده در روز کمتر از ۱۵ دقیقه برای همدیگر وقت می گذارند.

    استاد حوزه علمیه قم در ادامه به هجمه دشمن به ارتباط میان اعضای جامعه ایمانی با ولی خداوند اشاره و بیان کرد: اگر افراد جامعه ایمانی از ولی خدا جدا شوند استعدادهایشان شکوفا نخواهد شد، از این رو تنها راه رسیدن به مقام قرب الهی پیوند با اولیای الهی است؛ به بیان دیگر رشد استعدادهای انسان و تنها راه رسیدن به قرب الهی در گرو اتصال معنوی به ائمه معصومین(ع) و معیت با ولی خداوند است، از همین جهت مورد هجمه شیاطین قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم انسان را با ولی خداوند پیوند می دهد، تأکید کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) در طول تاریخ سرمنشأ بصیرت افزایی بوده و مؤمنان را حول محور ولایت کنار یکدیگر جمع می کند؛ ولی جامعه قدرت های مؤمنان را جمع می کند تا در برابر دشمن و استکبار بایستند، از این جهت دشمن ولایت اجتماعی را مورد هدف قرار داده و نمی گذارد مؤمنان با اتحاد حول محور ولی خدا بصیرت پیدا کنند.

    حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر ضرورت برپایی مجالس عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشت ابراز کرد: ما همواره باید از افراط و تفریط در زمینه عزاداری ماه محرم پرهیز کنیم؛ کسانی که می گویند ما در مراسم های عزاداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی حضور پیدا می کنیم حتی اگر بمیریم، بدانند که نباید جان دیگران را به خطر بیاندازند، زیرا حفظ جان و سلامت مردم از امور واجب است./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.