[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، با حضور تمامی بازرسان بهداشت محیط مانور طرح سلامت نوروزی برگزار و نظارتهای بهداشتی بر اماکن و مراکز حساس تشدید شد. در جلسه هماهنگی که قبل از اجرای مانور در مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد، رضا کرملوفر رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، با حضور تمامی بازرسان بهداشت محیط مانور طرح سلامت نوروزی برگزار و نظارتهای بهداشتی بر اماکن و مراکز حساس تشدید شد.

در جلسه هماهنگی که قبل از اجرای مانور در مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد، رضا کرملوفر رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم طی سخنانی ضمن تأکید بر نظم و انضباط کاری و آرایش تیمی منسجم از سوی بازرسان و استفاده از تجهیزات مناسب گفت: سلامت و بازرسی مؤثر و کارآمد از جمله کارهایی است که باید بازرسان در دستور کار خود قرار داده و همواره بر بازرسی مستمر تاکید داشته باشند.

نرگس جعفری مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت بهداشت محیط گفت: پیشانی فعالیت‌های معاونت بهداشتی کار شما بوده و باید کیشیک های نوروزی به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی به حساسیت کشیک نوروزی ۹۸ اشاره کرد و گفت: همزمانی این ایام با مراسم اعتکاف و عید مبعث بسیار با اهمیت است و باید کارشناسان تلاش مضاعفی داشته باشند.

در انتهای برنامه بازرسان مرکز بهداشت در قالب اکیپ‌های نظارتی عازم سطح شهر شده کشیک نوروزی بازرسان آغاز شد.

لازم به ذکر است در طرح سلامت نوروزی ۹۸ در روزهای تعطیل ۷ اکیپ و در روزهای غیرتعطیل ۱۲ اکیپ در سطح ستاد و شهر فعالیت خواهند کرد که این فعالیت‌ها تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ۹ هزار و ۱۶۳ مورد نظارت بهداشتی انجام شده که این نظارت‌ها منجر به کشف و معدوم سازی بیش از ۳۴۴ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد و همچنین پلمپ شدن ۲۰۳ امکنه متخلف شده است.

[ad_2]