رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز نصف یا بخشی از قرآن‌کریم را حفظ هستند، گفت: در آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری روی کیفیت مدارس در زمینهٔ حفظ قرآن کریم خواهیم کرد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سیدمصطفی حسینی، با اشاره به ظرفیت عظیم بقاع متبرکه در ترویج معارف اسلامی اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و اهداف مهم سازمان اوقاف استفاده بهینه از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در اشاعه فرهنگ صحیح اسلامی است.

وی بابیان اینکه طرح یک‌ساله حفظ قرآن یک طرح کاملاً ویژه است، افزود: این طرح مخصوص افراد نخبه و با استعداد بالا است که قبل از پذیرش دوره‌های آزمایشی را با موفقیت سپری کرده‌اند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح مدارس شبانه‌روزی قرآن کریم یکی از طرح‌های موفق و اثرگذار در زمینهٔ حفظ قرآن است که سبب می‌شود فرد به‌صورت شبانه‌روزی با قرآن انس بگیرد که خروجی این‌گونه مدارس از مؤسسات و مراکز آموزشی دیگر بیشتر است.

حسینی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان مدارس کشور از طرح‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم افزود: بیش از ۲ میلیون از دانش آموزان کشور نصف یا بخشی از قرآن کریم را حفظ هستند اما در آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری روی کیفیت مدارس در زمینهٔ حفظ قرآن کریم خواهیم کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: ایجاد مراکز حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه از مهم‌ترین اقدامات و اهداف سازمان در زمینهٔ حفظ و تفسیر قرآن کریم است همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌وپرورش و ارشاد از برنامه‌های دیگر این سازمان برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۱۳ استان کشور مرکز مجازی حفظ قرآن وجود دارد و بناست تا در سال‌جاری در تمامی استان‌های کشور مراکز تربیت مربی قرآن کریم ایجاد شود.