×
×

مدیرکل زندان­‌های استان قم خبر داد؛
فعالیت رمضانی ۳۵ مبلغ حوزوی در زندان‌های قم

  • کد نوشته: 1442
  • مدیرکل زندان‌­های استان قم با بیان این که در ماه مبارک رمضان ۳۵ مبلغ حوزوی در زندان‌های استان قم فعالیت تبلیغی دارند، از همکاری مستمر ۲۰ تن از روحانیان با سازمان زندان‌های این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی طهامی، مدیرکل زندان­های استان قم، پیش از ظهر امروز در […]

    فعالیت رمضانی ۳۵ مبلغ حوزوی در زندان‌های قم
  • مدیرکل زندان‌­های استان قم با بیان این که در ماه مبارک رمضان ۳۵ مبلغ حوزوی در زندان‌های استان قم فعالیت تبلیغی دارند، از همکاری مستمر ۲۰ تن از روحانیان با سازمان زندان‌های این استان خبر داد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی طهامی، مدیرکل زندان­های استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل زندان های استان برگزار شد، به تبیین فعالیت های سازمان زندان های کشور پرداخت و گفت: فعالیت اصلی سازمان زندان های کشور انجام اقدامات تأمینی و تربیتی در سه بخش زندان، زندانیان و زندانبان است.

    حجت الاسلام طهامی بیان کرد: کاهش جمیعت و فراهم آوردن زندانیان و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به زندان و بازگشت شرافتمدانه زندانیان به جامعه و همچنین بهبود، توسعه زندان و توسعه منابع از مهمترین اقدامات سازمان زندان های کشور است.

     مدیرکل زندان­‌های استان قم به اشاره به آمار زندانیان در استان قم گفت: آمار زندانیان و بازگشت مجدد آنها به زندان در استان قم نسبت به سایر استان های کشور کمتر است و ۴۷ درصد از زندانیان در کشور بازگشت مجدد به زندان دارند، اما در استان قم این امار به ۳۷ درصد می رسد.

     وی در ادامه سخنانش به تشریح فعالیت­‌های فرهنگی و آموزشی سازمان زندان‌های کشور پرداخت و گفت: اصلاح و تربیت، آموزش حرفه و اشتغال‌زایی از برنامه‌های اصلی این سازمان در زندان ها است.

     حجت الاسلام طهامی ابراز کرد: تمام فعالیتها فرهنگی در کشور برپا می‌شود در زندان‌ها نیز اجرایی می‌شود، فعالیت‌های همچون سواد آموزی، آموزشی، هنری و ورزشی برای زندانیان استان قم داریم.

     مدیرکل زندان­‌های استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۳۵ نفر از مبلغان در زندان‌های استان قم فعالیت‌های تبلیغی همچون اقامه نمازجماعت، آموزش و قرائت قرآن و بیان مسایل اخلاق و احکامی را دارند و همچنین ۲۰ نفر از روحانیان با سازمان زندان های این استان همکاری مستمر دارند.

     وی بیان این که دوره های آموزشی مختلفی برای زندانیان استان قم برقرار شده است، گفت: ۲۵ رشته فنی حرفه­‌ای در زندان ها استان قم در حال آموزش است، که این رشته‌ها با همکارهای سازمان ها و نهادها قابل تغییر و افزایش است.

     حجت الاسلام طهامی در بخش دیگر از شخنانش به جرایم زندانیان اشاره استان قم اشاره بیان کرد: ۴۰ درصد از زندانیان به جرم قاچاق و مصرف مواد مخدر و همچنین به جرم سرقت و جرائم علیه اشخاص در زندان هستند.

     وی به تشکیل مجمع خیران برای زندانیان اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین در عرصه های قرآنی، بهداشت ودرمان، آموزشی و هنری در داخل و خارج زندان فعالیت می­‌کنند و باهمکاری خیران در این ماه سفره های افطاری برای زندانیان آماده شده است.

     مدیرکل زندان­‌های استان قم بیان کرد: متأسفانه برخی به جهت عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان هستند و هرچند از سوی ستاد دیه در این بخش کمک‌هایی می‌شود، اما میزان مهریه به مقداری زیاد است که قابل کمک و جبران نیست.

     حجت الاسلام طهامی به افزایش تراکم زندانیان در زندان­های استان اشاره کرد و گفت: زندان جدیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ زندانی در استان احداث شده است و با افتتاح این زندان تراکم جمعیت در زندان­‌های شهر قم کاهش می‌یابد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.