[ad_1] وحید افراز در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، در خصوص فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت‌های مختلف در قم در حال فعالیت است، گفت: مطالعات لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در اطراف دریاچه نمک انجام شده است اما به دلیل تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار عملیات […]

[ad_1]

وحید افراز در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، در خصوص فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت‌های مختلف در قم در حال فعالیت است، گفت: مطالعات لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در اطراف دریاچه نمک انجام شده است اما به دلیل تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار عملیات احداث این پروژه آغاز نشده است.

وی در خصوص فعالیت سامانه‌های خورشیدی، گفت: در این طرح افراد می‌توانند بر اساس انشعابی که خریداری کرده‌اند معادل آن سامانه خورشیدی نصب کنند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم در ادامه اظهار داشت: نیروگاه‌های خورشیدی وارداتی هستند و با گران شدن قیمت ارز هزینه خریداری آن نیز افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذارانی در این استان به دنبال احداث نیروگاه خورشیدی هستند که در حال پیگیری برای استفاده از ظرفیت آنها جهت احداث نیروگاه خورشیدی هستیم.

افراز با بیان اینکه طبق بخشنامه هیئت دولت ارگان‌های دولتی باید ۲۰ درصد مصرف خود را از انرژی خورشیدی دریافت کنند، گفت: ۴۹ نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر در استان قم به ظرفیت ۱۱ و هشت دهم مگاوات در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه از میان نیروگاه‌های موجود ۴۷ مورد نیروگاه خورشیدی خانگی و ۲ مورد نیروگاه‌های بزرگ هستند که نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی انرژی پاک بنا از نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی در استان قم هستند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم از وجود تعداد متقاضی بسیار برای احداث نیروگاه‌های خانگی و نیروگاه‌های بزرگ در قم خبر داد و گفت: نیروگاه‌های خورشیدی سه درصد از بار پایه برق استان قم را تأمین می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مزایای نیروگاه خورشیدی سازگاری آن با روند مصرف برق است زیرا زمانی که مصرف برق افزایش پیدا می‌کند فعالیت نیروگاه خورشیدی نیز بیشتر می‌شود.

افزار ادامه داد: از دیگر مزایای عمده نیروگاه‌های خورشیدی سازگاری آن با محیط زیست است.

[ad_2]