×
×

رئیس خانه صنعت استان قم:
فقط ۳۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد نوشته: 1407
  • رئیس خانه صنعت استان قم گفت: کارمندان امور مالیاتی بر اساس ظرفیت واحدهای تولیدی ارزش افزوده را دریافت می‌کنند در حالی که فقط ۳۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد. شهرکریمه/محمد فراهانی عصر امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار […]

    فقط ۳۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد
  • رئیس خانه صنعت استان قم گفت: کارمندان امور مالیاتی بر اساس ظرفیت واحدهای تولیدی ارزش افزوده را دریافت می‌کنند در حالی که فقط ۳۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

    شهرکریمه/محمد فراهانی عصر امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، افزایش ارزش افزوده را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و اضافه کرد: این قانون برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شده اما مصوبات آن رعایت نشده و مشکلات این واحدها را افزایش داده است.

    وی با تاکید بر اینکه اثرات زیان بار مصوبات سازمان امور مالیاتی به واحدهای صنعتی به خوبی قابل مشاهده است، اضافه کرد: کارمندان امور مالیاتی بر اساس ظرفیت واحدهای تولیدی ارزش افزوده را دریافت می‌کنند در حالی که فقط ۳۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

    رئیس خانه صنعت استان قم خاطرنشان کرد: اکنون صنعت‌گران به صورت غیر مستقیم بخش قابل توجهی از بودجه کشور را تامین می کنند اما مالیات سبب جلوگیری از توسعه فعالیت‌های این قشر می‌شود به همین علت اداره‌کل امور مالیاتی باید واحدهای تولیدی را از مالیات درآمد معاف کند.

    وی با اشاره به شناسایی ۵۰۲ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بانکی در استان قم تصریح کرد: اینکه بانک‌ها فقط به ۱۹ مورد از این واحدها تسهیلات داده‌اند نشان می‌دهد که مدیران بانک‌ها به دستورالعمل‌های بانک مرکزی عمل نمی‌کنند.

    فراهانی با بیان اینکه مواد اولیه واحدهای پتروشیمی صنعت را متحول کرده است، عنوان کرد: دلالان هزاران تن مواد جابه جا می‌کنند اما مالیاتی نمی‌دهند به همین علت مسؤولان باید نظارت دقیق‌تری در این حوزه داشته باشند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.