اوضاع بحرانی تیم فوتبال صبای قم در انتهای جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با شکست خانگی این تیم مقابل خونه به خونه بابل تداوم یافت.

به گزارش شهرکریمه تیم‌های فوتبال صبای قم و خونه به خونه بابل عصر امروز در چارچوب دیداری از هفته چهارم دور برگشت فصل ۹۷ – ۱۳۹۶ لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام قم برابر یکدیگر به میدان رفت و این بازی با برتری تیم میهمان به پایان رسید.

در حالی که یک هفته متوالی از سوی هیأت فوتبال استان قم بر روی برگزاری این دیدار خانگی صبا در مرکز شهر قم و به میزبانی زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی یادگار امام قم مانور داده می‌شد اما به دلیل مخالفت سازمان لیگ، بازی تیم‌های صبای قم و خونه به خونه بابل در چارچوب مسابقات هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال ایران در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد.

* نیمکت‌نشینی کاپیتان صبای قم

بعد از اینکه سازمان لیگ اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه شهید حیدریان قم را نداد، مطابق انتظار تماشاگران بسیار اندکی از این بازی دیدن کردند و در ترکیب صبای قم برابر خونه به خونه بابل سیدمحمدامین میرداداشی، سیدمجتبی مبینی‌پور، ابراهیم لطفی، علی غلامرضایی، اسامه کاویان‌پور، محمد عرب‌خراسانی، علی احمدی، مسعود ابرقویی، عرفان بادی، حمیدرضا پاکیزه و سجاد کرمان به میدان رفتند.

* کناره‌گیری مسعود راشکی و صبای بدون سرمربی

این در حالی است که با کناره‌گیری مسعود راشکی سرمربی صبای قم در آستانه این دیدار حساس خانگی، حمیدرضا محمدی، داوود بهادری، جهانگیر عسگری، محسن کرمی، محمدمیلاد آبادی، آرش اسماعیلی، میثم شیردل، محمد پاکدل و حسن صفرزاده نیمکت نشین‌های صبا بودند.

در ترکیب تیم خونه به خونه بابل نیز برابر صبای قم ناصر سالاری، فرشاد فرجی، امیر منصوریان، وفا هخامنش، محمد قریشی، مهدی حنفی، مهران امیری، سجاد آشوری، رضا معقولی، محمد قاسمی‌نژاد و روح‌الله باقری به میدان رفتند و این تیم به نهمین پیروزی خود در لیگ آزادگان امسال دست یافت.

* نخستین گل خونه به خونه بابل در دقیقه ۱۸

نتیجه دیدار صبای قم و خونه به خونه بابل خیلی زود در دقیقه ۱۸ تغییر کرد و در این لحظه محمد قاسمی‌نژاد دروازه تیم صبا را گشود و گل نخست بازی را به نفع بابلی‌ها به ثمر رساند تا بابلی‌ها بیش از گذشته به کاهش فاصله خود با سه تیم بالانشین جدول یعنی نفت مسجد سلیمان، بادران تهران و نساجی مازندران امیدوار شوند.

* گل دوم بابلی‌ها در شوک بازیکنان صبا

هنوز صبای قم در شوک گل نخست تیم خونه به خونه بابل بود که بابلی‌ها کمتر از ۱۰ دقیقه بعد از این گل توسط سجاد آشوری به گل دوم خود دست یافتند و اندک تلاش‌های نافرجام صبا برای جبران گل‌های خورده به نتیجه‌ای نرسید تا نیمه نخست با برتری دو بر صفر تیم خونه به خونه بابل تمام شود.

* گلزنی مدافع صبای قم با پاس گل کاپیتان تازه‌وارد

در شروع نیمه دوم این مسابقه تیم صبای قم با یک تغییر از سوی کادر فنی، جهان‌گیر عسگری بازیکن با تجربه و کاپیتان خود را به زمین آورد تا بلکه نتیجه عقب افتاده در یازدهمین مسابقه خانگی این فصل خود را در مقابل تیم بالای جدولی خونه به خونه بابل جبران کند.

صبای قم که حملاتی را بر روی دروازه تیم خونه به خونه بابل طراحی کرده بود سرانجام در دقیقه ۶۰ مسابقه مزد حملات خود را گرفت و در این لحظه ارسال جهانگیر عسگری کاپیتان صبا از روی نقطه کرنر سمت راست زمین بازی را علی احمدی مدافع پیش تاخته صبا با ضربه سر به گل نخست صبا تبدیل کرد.

* تداوم قعرنشینی صبا با قبول دوازدهمین باخت این فصل

با این نتیجه تیم فوتبال صبای قم با یک برد، هفت تساوی، ۱۲ باخت، ۱۳ گل زده، ۳۰ گل خورده، تفاضل گل منفی ۱۷ و تنها ۱۰ امتیاز همچنان بین ۱۸ تیم حاضر در فصل ۹۷ – ۱۳۹۶ لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در مکان هفدهم قرار دارد و یکی از سه کاندیدای سقوط به دسته دوم فوتبال ایران محسوب می‌شود.

* نهمین پیروی بابلی‌ها در راه صعود به لیگ برتر

تیم تیم خونه به خونه بابل با کسب برتری ۲ بر ۱ مقابل صبای قم در هفته چهارم از نیم‌فصل دوم لیگ آزادگان به نهمین پیروزی خود دست یافت تا با احتساب هشت تساوی، سه باخت، ۲۳ گل زده، ۱۳ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۱۰ و ۳۵ امتیاز در بین چهار تیم بالای جدول جایگاه خود را حفظ کرد تا همچنان به لیگ برتری شدن امیدوار بماند.

* صبای قم در آستانه دومین سقوط متوالی

صبای قم با این باخت بیش از هر زمان دیگری به سقوط از مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ دسته دوم نزدیک‌تر شد، صبایی‌ که اردیبهشت ماه سال جاری از لیگ برتر نیز سقوط کرده بود و با تداوم بی‌مهری‌ها از سوی مسوولان قم و ادامه بی‌پولی و اوضاع بحرانی خود از جنبه‌های مدیریتی، فنی و … در آستانه دومین سقوط متوالی از سطح اول فوتبال ایران قرار گرفته است.

* ۶ بازی خانگی و ۸ میهمانی صبا تا پایان فصل

نماینده فوتبال قم در ۱۴ بازی باقی مانده تا پایان فصل ۹۷ – ۱۳۹۶ لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور باید در ۶ دیدار خانگی و هشت بازی خارج از خانه به میدان برود تا شانس‌های اندک خود را برای بقا در این سطح از رقابت‌های باشگاهی فوتبال کشور مورد آزمایش قرار بدهد.

* ناکامی در خانه نقطه ضعف بزرگ صبای قم

نقطه ضعف بزرگ صبای قم در مسابقات این فصل لیگ دسته اول فوتبال ایران بعد از مشکلات مدیریتی و مالی، عدم ثبات کادر فنی و پیروز نشدن این تیم در هیچ یک از ۱۱ دیدار خانگی این فصل است و با این اوضاع باید نماینده فوتبال قم را از هم اکنون در لیگ دسته دوم سال آینده فوتبال کشور تصور کرد.

* میهمانی صبا به شهر انزلی برای جدال با قوهای سپید

بازی بعدی صبای قم در چارچوب رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در میهمانی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی، تیمی که در نیم‌فصل نخست در قم با تساوی یک بر یک مقابل صبای قم در زمان سرمربیگری هومن افاضلی متوقف شد و هفته آینده یکشنبه هشتم بهمن ماه در مقابل تماشاگران پرشور شهر انزلی در ورزشگاه تختی این شهر از صبا پذیرایی می‌کند.

* پذیرایی صبای قم از تیم شانزدهم جدول در ایستگاه ۲۲

مسابقه خانگی بعدی صبای قم در بازی‌های این فصل لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران نیز که دوازدهمین بازی خانگی نماینده فوتبال قم محسوب می‌شود روز شنبه چهاردهم بهمن ماه از ساعت ۱۴ در ورزشگاه یادگار امام قم برابر تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر تیم هم‌جوار صبا در انتهای جدول رده‌بندی برگزار می‌شود.

=================

گزارش از رضا جعفری