[ad_1] محمدحسین قائدشرف عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه، گفت: این بحث از دو بُعد دارای اهمیت است. یک بُعد بحث تکنولژیک است، یعنی توان و پیشرفت تکنولژی‌‌ای که نیروهای مسلح نظام انقلاب اسلامی ما از […]

[ad_1]

محمدحسین قائدشرف عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه، گفت: این بحث از دو بُعد دارای اهمیت است. یک بُعد بحث تکنولژیک است، یعنی توان و پیشرفت تکنولژی‌‌ای که نیروهای مسلح نظام انقلاب اسلامی ما از خودشان به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: آنچه مهم است ارتفاع و سرعت این پهپاد جاسوسی بود که شاید در گذشته نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کرد که با این عملیات موفقیت‌آمیز به دشمن ما فهماند توان ما خیلی بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنند. البته به برخی از افراد در داخل هم این موضوع را فهماند که اگر قرار است به جایی تکیه کنیم همین نیروهای مسلح مؤمن ما است.

قائدشرف تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران وارد یک مرحله‌ای شد که می‌توان گفت که تقابل هژمونی‌ها بود. ما در این حادثه‌ای که رخ داد به جرأت می‌توانیم بگوییم چین و روسیه را در تقابل با آمریکا رد کردیم. 

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان افزود: پیش از این ما مدعی بودیم با تکیه به ایدئولوژی و یا تکیه به آحاد مردم مستضعف شیوه جدید مبارزه با نظام استکباری را به عرصه آوردیم. بعد از انهدام پهپاد یک بخش دیگر هم به این پارامتر اضافه شد و آن هم این بود که ما در عرصه تقابل در حوزه عمل و در حوزه واکنش نظامی که متکی بر فضای سیاسی است، یک خط‌شکنی جهانی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: انشاءالله مقامات رده بالای جمهوری اسلامی ایران به این مسأله اهتمام نظر را دارند که وقتی یک کشوری چنین اقدامی را انجام می‌دهد از این به بعد کنشگری‌ سیاسی‌اش در فضای بین‌المللی و همچنین کنشگری سایر دولت‌ها با ما تغییر خواهد کرد. 

انتهای پیام/

[ad_2]