[ad_1] سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، با اشاره به درخواست رئیس جمهور برای داشتن اختیارات بیشتر، گفت: آقای رئیس جمهور که حقوقدان است و پنج دوره نماینده مجلس و مدتی هم نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع […]

[ad_1]

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، با اشاره به درخواست رئیس جمهور برای داشتن اختیارات بیشتر، گفت: آقای رئیس جمهور که حقوقدان است و پنج دوره نماینده مجلس و مدتی هم نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و در سخنرانی‌های سال ۹۲ خود در تبلیغات انتخاباتی‌اش عنوان کرد که والله اگر من می‌دانستم کاری نمی‌شد کرد کاندیدا نمی‌شدم آیا نمی‌دانست که در قانون اساسی ما اختیارات رئیس جمهور چقدر است و این مسئولیت را پذیرفت؟

وی افزود: آقای روحانی ۶ سال است که رئیس جمهور است ‌آیا بعد از ۶ سال به این نتیجه رسیده که اختیارات رئیس جمهور برای پاسخگویی اختیارات کافی نیست که الان خواستار اختیارات بیشتر است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر آقای رئیس جمهور فاقد اختیار است، کارهایی که تاکنون انجام داده و مطابق میل و نظر مقام معظم رهبری نبوده را چگونه و با کدام اختیار انجام داده است؟ آنچه که روشن شده مقام معظم رهبری بعضی موارد را در بحث عملکرد دولت نادرست می‌دانسته‌اند و دولت آن کار را انجام داده است. 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: مجلس قانون گذرانده، محدودیت‌هایی را در روش اجرای برجام مصوب کرده، مجلس در قانون برنامه ششم در حوزه اقتصاد و شفافیت احکامی دارد همچنین مجلس در قانون بودجه احکامی در رابطه با نحوه توزیع یارانه‌ها دارد و دولت هیچ کدام را اجرا نکرده است. این آقای حقوقدان بفرماید عبور از خطوط قرمز رهبری و قوانین مجلس را بر اساس کدام اختیار انجام داده است که الان می‌گوید دستش بسته است. 

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با محوریت رئیس جمهور و با دستور رهبر معظم انقلاب، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب این سطح از اختیارات آن هم با حکم ولی فقیه را هیچ نهادی که رئیس‌اش هم رئیس جمهور است از آن برخوردار نبوده است. الان یک سال است که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تشکیل شده، سؤال اینجاست از این ظرفیتی که رهبر معظم انقلاب در اختیار این شورا و در اختیار رئیس جمهور قرار داده چه استفاده‌ای در جهت حل مشکلات شده و چه خروجی داشته است؟ 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تاکنون کدام اختیار را دریافت کرده و در کجا محدودیت داشته یا دارد که نیاز به دریافت اختیار آن را دارد و به چه دلیل و این اختیارات را چه برنامه‌ای می‌خواهد؟

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت یک برنامه داشت به نام تعامل با آمریکا که این برنامه با شکست روبه‌رو شد، الان دولت بعد از آن چه برنامه‌ای جز شعارهایی که رئیس جمهور می‌دهد دارد؟ 

وی در پایان گفت: یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به من می‌گفت کسی باید اختیار دریافت کند که دارای یک وجهه عمومی و اجتماعی باشد. آقای روحانی با این همه گسل‌هایی که بین دولت و شخص او با مردم ایجاد شده و با این افت شدید محبوبیت این اختیار را حتی اگر دریافت هم کند حرام می‌کند. چرا که توان اقناع‌سازی و هماهنگ‌سازی و همچنین توان رهبری مدنی ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]