×
×

قاضی آمریکایی موقتاً مانع ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط ترامپ شد- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه

  • کد نوشته: 35347
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت چینی سازنده برنامه محبوب تیک تاک یکشنبه شب در آخرین لحظه و چند ساعت قبل از آنکه ممنوعیت این برنامه در آمریکا اجرا شود، موفق شد رأی قاضی فدرال آمریکا مبنی بر عدم اجرای این ممنوعیت را به نفع خود کند. کارل نیکولز، یک […]

    قاضی آمریکایی موقتاً مانع ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط ترامپ شد- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت چینی سازنده برنامه محبوب تیک تاک یکشنبه شب در آخرین لحظه و چند ساعت قبل از آنکه ممنوعیت این برنامه در آمریکا اجرا شود، موفق شد رأی قاضی فدرال آمریکا مبنی بر عدم اجرای این ممنوعیت را به نفع خود کند.

    کارل نیکولز، یک قاضی منطقه ای در واشنگتن آمریکا به درخواست تیک تاک این حکم موقت را صادر کرد.

    کاخ سفید این برنامه را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می داند و مدعی است که شرکت مادر آن یعنی “بایت دنس” با دولت پکن در ارتباط است.

    حکم دادگاه واشنگتن محرمانه بوده و بنابراین دلیلی برای این تصمیم هنوز منتشر نشده است.

    دستور دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت دانلود برنامه تیک تاک در آمریکا قرار بود از نیمه شب دوشنبه (ساعت ۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ) اجرا شود.

    بر اساس این دستور، قرار بود استفاده از اپلیکیشن محبوب تیک تاک تا ۱۲ نوامبر در آمریکا مجاز باشد و بعد از آن دسترسی به این برنامه مسدود شود.

    این قاضی درخواست تیک تاک برای تعلیق ممنوعیت ۱۲ نوامبر را رد کرده است.

    این حکم دادگاه نشان دهنده یک پیروزی موقت برای تیک تاک است که ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد. اما دادگاه هنوز استدلال های قانونی در مورد اینکه آیا این شبکه اجتماعی باید در دسترس آمریکایی ها باشد یا خیر را بررسی نکرده است.

    سازنده چینی برنامه تیک تاک، علت اصلی این ممنوعیت را که با افزایش تنش های میان دولت ترامپ و چین رخ داده است، نگرانی در زمینه امنیت ملی نمی داند بلکه می گوید بیشتر به علت ملاحظات سیاسی مرتبط با انتخابات پیش رو در آمریکاست.

    انتهای پیام/

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.