عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دستور کار قرار دارد که اگر مجموعه نظام مهندسی قم پیشنهادهایی در این زمینه دارد از آنها استفاده خواهیم کرد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، احمد امیرآبادی […]

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دستور کار قرار دارد که اگر مجموعه نظام مهندسی قم پیشنهادهایی در این زمینه دارد از آنها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به اینکه در دوره گذشته مجلس قانون نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح مواردی از مفاد آن به صحن مجلس آمد اما مورد موافقت قرار نگرفت اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم پیشنهادهای خوبی در این زمینه ارائه داده بود که ما آن را در کمیسیون عمران به صورت مفصل مطرح و بحث کردیم.

وی ادامه داد: در دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار قرار دارد که اگر مجموعه نظام مهندسی قم پیشنهادهایی در این زمینه دارد از آنها استفاده خواهیم کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال تهیه و تدوین است که انتظار می‌رود سازمان نظام مهندسی ساختمان آنچه در بخش مسکن و ساخت و ساز مدنظر دارد را برای گنجاندن در برنامه ششم ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز اشتغال، دغدغه مهمی برای جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود افزود: متاسفانه امروز شاهدیم در رشته‌های مهندسی و پزشکی که دانشجویان تیزهوش وارد این رشته‌ها می‌شوند نیز با بیکاری مواجه هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: باید تلاش شود برای اشتغال و درآمد پایدار مهندسان اقدامی صورت گیرد.

امیرآبادی به اجرای طرح هدفمندکردین یارانه‌ها اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف این طرح کاهش صرفه جویی در انرژی بوده است که در این راستا باید از توان و ظرفیت مهندسان حداکثر بهره برداری را کرد و دولت نیز می‌تواند از محل صرفه جویی در این بخش هزینه‌های اجرا و نظارت در این بخش‌ها را به مهندسان پرداخت کند.

 وی افزود: در حال حاضر قم دارای بافت‌های فرسوده است که باید برنامه ریزی‌هایی در راستای احیای این بافت‌های فرسوده صورت گیرد که این امر موجب اشتغال، رونق ساخت و ساز و تغییر ظاهر شهر خواهد شد.