×
×

آیت الله صافی گلپایگانی:
قبرهای مطهر فرزندان ائمه(ع) در کشورهای دیگر شناسایی و معرفی شوند

  • کد نوشته: 2928
  • آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: قبرهای مطهر فرزندان ائمه معصومان در کشورهای دیگر اسلامی به ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: […]

    قبرهای مطهر فرزندان ائمه(ع) در کشورهای دیگر شناسایی و معرفی شوند
  • آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: قبرهای مطهر فرزندان ائمه معصومان در کشورهای دیگر اسلامی به ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: با توجه به پراکندگی و مهاجرت های ناخواسته فرزندان ائمه اطهار(ع) به سایر سرزمین های اسلامی، بدون تردید قبرهای مطهر فرزندان ائمه معصومان باید شناسایی و معرفی شوند.
    وی در ادامه با بیان این که یکی از امتیازهای بزرگ دین مقدس اسلام همین مساله وقف است، گفت: از گذشته تا به امروز مردم متدین ما از این راه توانسته اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدس و آثار و برکت های آن کمک کنند.
    وی با تشکر از اقدام های سازمان اوقاف در خصوص مساله وقف و احیای آن اظهار داشت: از این که شما اهتمام دارید تا نیات واقفان را رعایت کرده و به مقاصد بلند آنان تا آنجا که ممکن است توجه نمایید، بسیار جای خوشوقتی است.
    آیت الله صافی گلپایگانی گفت: با نگاهی به واقفان در طول قرن های گذشته، مشاهده می کنیم که انسان های بسیار با ایمانی بوده اند که از گروه های مختلف مانند دانشمندان و شخصیت هایی در میان آنها وجود داشته اند که اگر بتوانیم شخصیت آنها را برای مردم بازگو کرده و نیات پاک آنها را در امور خیریه منتشر کنیم، خود تاریخ بزرگ و درخشان برای کشور و مردم با ایمان ما می باشد.
    این مرجع تقلید ضمن اشاره به مطالب بسیار دقیق و ظریف و زیبایی که در وقفنامه ها آمده است، بیان داشت: وجود این همه وقفنامه با این عبارات بلیغ و زیبا دلالت دارد که مردم ما همیشه انسان های هنردوست، عالم پرور و خیرخواه بوده و این سابقه های خوب برای کشور ما از بهترین آثار تاریخی است.
    حجت ‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت ‌و گو می ‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.