– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین، به برپایی اجلاسیه اتحاد اسلامی در تهران اشاره نمود و گفت: این اجلاس از اهمیت بسیار بالایی بهره مند بود و از کشورهای بسیاری مهمانانی دعوت شده بودند […]

– خبر ها استانها –

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین، به برپایی اجلاسیه اتحاد اسلامی در تهران اشاره نمود و گفت: این اجلاس از اهمیت بسیار بالایی بهره مند بود و از کشورهای بسیاری مهمانانی دعوت شده بودند و از زبان ها، رنگ ها و فرهنگ های متفاوت و مذاهب گوناگون در این اجلاسیه که به میزبانی ایران اسلامی برگزار شد، حاضر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تعریف با اهمیت ترین محورهای طرح شده از سوی سخنرانان اجلاسیه اتحاد اسلامی پرداخت و افزود: یکی از با اهمیت ترین مطالب طرح شده، اظهار نفرت و تنفر نسبت به رژیم منحوس اسرائیلی بود و مبحث این اجلاسیه نیز اتحاد اسلامی بر کانون قدس شریف بود.

امام جمعه قزوین گفته بود: مبحث دیگری که سخنرانان در اجلاسیه مطرح نمودند نفرت و تنفر نسبت به استکبار جهانی، آمریکا و هم‌پیمانان آنان در مورد نا عدالتی ها و جنایت هایی که مرتکب می گردند بود.

وی به سومین سوژه ای که سخنرانان در اجلاسیه مطرح نمودند اشاره نمود و گفت: همه اهتمام داشتند که باید از ملت مظلوم فلسطین پشتیبانی گردد و این مبحث نیز اشتراکات گفت وگو سخنرانان بود.

عابدینی دنبال کرد: اهتمام بر مقاومت اسلامی کانون دیگر سخنرانی های اجلاسیه اتحاد اسلامی بود و این با اهمیت نشان می دهد همگان قبول نموده اند راه رهایی کشورهای اسلامی این است که مقاومت اسلامی در همه کشورها شکل بگیرد و منظور از مقاومت اسلامی همان مقاومتی است که در یمن، غزه، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق تماشا کردیم.

امام جمعه قزوین امید به آینده را مبحث مورد اهتمام سخنرانان اجلاسیه دانست و اضافه کرد: همه در گفت وگو هایشان امید را مطرح می کردند و اعتقاد داشتند که رژیم اسرائیلی دوام ندارد و آمریکا رو به افول است و اهتمام و جدیت بسیار بسیاری داشتند که مسلمین باید با یکدیگر اتحاد دارا باشند و نسبت به مسلمین و همه مستضعفان عالم دلسوزی دارا باشند.

امام جمعه قزوین اقرار کرد: ما در نمازجمعه باید دنبال تقوایی باشیم که ما را به اتحاد برساند، خدای متعال در قرآن کریم وقتی که قصد دارد ما را دعوت به تقوا کند؛ می فرماید شما همه امت یگانه هستید تقوای الهی پیشه شما باشد.

وی با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و نامگذاری روز مجلس عنوان نمود: شهید مدرس به عنوان شخصیت بزرگی است که برای نمایندگان مجلس یک الگوی تمام عیار است، این شخصیت الگوی عدالت و انصاف بود وقتی که می خواست از حقوق ملت و کشور خود دفاع نماید جان و سلامتش برایش اهمیتی نداشت و همه جان و آبرویش را کف دست گرفته بود و آنچه را حق می دانست در مقابل ظالمی چون رضاخان بیان می کرد.

عابدینی دنبال کرد: شهید مدرس بدون کوچکترین واهمه همیشه حرف حق را بر زبان جاری می کرد، جادارد نمایندگان مجلس این الگوی تربیت شده قرآن و اهل بیت(ع) را معیار خود قرار داده و عملکردشان را با این شهید معروف منطبق کنند.

امام جمعه شهرکرد: نمایندگان مجلس باید منفعت های مردم و کشور را موردنظر قرار دهندنمایندگان مجلس انقلابی‌گری را از شهید مدرس الگو دریافت کنندنمایندگان مجلس شورای اسلامی شأن ملت را حفظ نمایند

امام جمعه قزوین تصریح نمود: نمایندگان مجلس با الگوگیری از شهید مدرس در دفاع از حقوق مردم کوتاه نیایند، در مورد وضع معیشتی مردم به عنوان نماینده مردم دل بسوزانند در برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه قانونگذاری کوشش کنند و آنچه باید از قوه مجریه و دولت مطالبه دارا باشند اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید حضور نمایندگان مجلس را در زندگی، معیشت و آسایش خود احساس کنند؛ حضور و عدم حضور نماینده مجلس چه سودی باید برای مردم داشته باشد؟ اگر مردم از دلسوزی و کارکرد نماینده خود آگاه گردند و به عمل آنان مطمئن شودند، حتی درصورت حل نشدن مشکلات، از مجلس خود راضی می باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر مردم بی تفاوتی نماینده خود را نسبت به مشکلاتشان نگاه کنید نسبت به کارکرد مجلس بدبین می گردند و این بدبینی بین مردم و نماینده ها فاصله ایجاد می کند و مردم را از انتخاب خود پشیمان می کند، شهید مدرس شخصیتی بود که سلامت، زندگی و آسایش خود را به مخاطره انداخت تا از حق مردم دفاع نماید و در این مسیر شهید شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر شهر قم ابراز کرد: شهر شهر قم از گذشته های بسیار دور قبل از ورود حضرت معصومه سلام الله علیها یک شهر دینی و مذهبی و پایگاه علاقه مندان به اهل بیت(ع) بود، اما وقتی که این بانوی بزرگوار به این شهر وارد شدند، شرایط این شهر تغییر کرد و به سرعت به پایگاه جدی معارف اهل بیت(ع) تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: روایات بسیاری در مورد فضیلت شهر شهر قم آمده است، در یکی از روایات آمده که امید همه اهل عالم به شهر قم می باشد و پایگاه رهایی عالم شهر شهر قم است، از امام صادق(ع) روایت شده که خدای متعال حرمی به اسم مکه دارد، حرم رسول خدا (ص) شهر مدینه است و حرم امیرمومنان(ع) نجف است و حرم ما اهل بیت شهر شهر قم و خانه آل پیامبر(ص) است و در آینده خانمی در این شهر دفن می گردد که از فرزندان من است که هرکس وی را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

خطیب نماز جمعه قزوین اقرار کرد: امروز شاهدیم که همه آنچه به اسم مقاومت اسلامی به وجود آمده منشا آن شهر شهر قم و برکات این شهر شگرف و معارف اهل بیت(ع) است که از این شهر نشر پیدا نموده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری سالگرد شهادت سه تن از شهدای مدافع حرم گفته بود: شهید حمید سیاهکالی مرادی، شهید ذکریا شیری و شهید الیاس چگینی سه تن از شهدایی می باشند که سالگرد شهادتشان است و امید داریم بتوانیم دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.