[ad_1] پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها – سمانه سادات فقیه سبزواری: نمایشگاه مبلمان قم هفته گذشته در روزهای گرم تابستان در حالی افتتاح شد که برای نخستین بار اتحادیه درودگران این استان، برای معرفی ظرفیت هنر و صنعت بومی خود وارد عرصه کارزار شد تا با معرفی این صنعت به دیگر شهرها و کشورهای همسایه، […]

[ad_1]

پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها – سمانه سادات فقیه سبزواری: نمایشگاه مبلمان قم هفته گذشته در روزهای گرم تابستان در حالی افتتاح شد که برای نخستین بار اتحادیه درودگران این استان، برای معرفی ظرفیت هنر و صنعت بومی خود وارد عرصه کارزار شد تا با معرفی این صنعت به دیگر شهرها و کشورهای همسایه، خنکایی بر تجارت صنایع چوب قم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، اظهار داشت: نمایشگاه مبلمان قم با هدف معرفی ظرفیت‌های این صنعت در قم به مدت ۴ روز در قم برپا شد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه ۵۰ درصد غرفه‌های این نمایشگاه به صنعتگران قمی اختصاص داشت، تصریح کرد: برای اینکه شاهد رویکرد بین المللی قم و حضور مشتریان و مصرف کنندگان خارجی باشیم، زمان طولانی‌تری برای معرفی محصول نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: گام نخست در این زمینه برداشته شده و متولیان موضوع و شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و دیگر دستگاه‌های مرتبط همکاری داشتند.

غضنفری با تأکید بر اینکه تولید کنندگان و تجار افراد مجربی هستند، تصریح کرد: ظرفیت خوبی برای بالا رفتن کیفیت محصولات این خوشه وجود دارد، اما در کنار بالا بردن کیفیت لازم است تبلیغات بسیاری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به طراحی مشوق‌هایی از سوی دولت به صورت سالانه ارائه می‌شود، گفت: دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند تا از این مشوق‌ها به صورت مطلوب استفاده کنند تا صنعت مبل‌سازی در قم رونق بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم اضافه کرد: باید برای تأمین منابع اولیه و حرکت به سمت تعاونی‌ها اجماعی صورت بگیرد تا شاهد رونق بیشتر این صنعت با کاهش قیمت تمام شده باشیم.

غضنفری همچنین با اشاره به اینکه دنیا در حال رقابت است، گفت: باید برای کاهش قیمت تمام شده و کیفیت بالای محصولات و تنوع آن مطابق بازارهای جهانی تلاش جدی صورت بگیرد.

اشتغال ۲۰ هزار نفر در صنعت مبل‌سازی در قم

مبل‌سازی به عنوان صنعت و هنر دست هنرمندان قمی در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد و هر رهگذری را برای لحظاتی تأمل و شگفتی در طرح‌ها و نقش‌های این هنر و صنعت فرا می‌خواند.

خام فروشی یکی از آسیب‌هایی است که خوشه مبل قم را بیش از پیش تهدید می‌کند

زیبایی این محصول که در نمایشگاه‌های مختلف چشمان بازدیدکنندگان را به خود معطوف می‌کند، حاصل دسترنج درودگرانی است که گل و بته‌های تاج، پایه و دسته مبل‌ها را با عرق پیشانی خود آبیاری کردند تا هنر قمی‌ها را به رخ همگان بکشند.

معماریان، رئیس اتحادیه صنف درودگران قم نیز در گفت‌و گو با خبرنگار شهرکریمه، ضمن تقدیر از همکاری و حمایت سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی قم برای حمایت از خوشه مبل؛ بر معرفی ظرفیت قم در تولید مبلمان به مخاطبان خاص مانند تاجران و شرکت‌های تجاری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مبل‌سازی قم یکی از مهم‌ترین صنایعی است که دوشادوش صنعت مبلمان تهران در حال فعالیت است، افزود: استان قم یکی از تولید کنندگان مهم مبلمان کلاسیک و منبت در کشور به شمار می‌رود که به استان‌های اطراف نیز این صنعت صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف درودگران قم گفت: صنعت مبلمان استان قم، تاکنون توانسته است بیش از ۲۰ هزار اشتغال مستقیم در استان، ایجاد کند و این میزان اشتغال زایی برای یک صنعت در قم، بی نظیر است، بنابراین لازم است تا صنعت مبلمان استان قم، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

خام فروشی یکی از آسیب‌هایی است که خوشه مبل قم را بیش از پیش تهدید می‌کند اما برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و حمایت‌های مسئولان می‌تواند راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معرفی این خوشه صنعتی قم به تجار داخل و خارج کشور باشد.

[ad_2]