[ad_1] پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها – زینب حیدری: این روزها کمتر کسی است که در صحبت‌های دوطرفه اش با دیگران نیمی از صحبتها و دغدغه‌هایش درباره «کرونا» نباشد. ویروس کووید ۱۹ از همان روز ۳۰ بهمن که نخستین مورد ابتلا به آن در قم شناسایی شد، حدود یک ماه است که مردم ایران را […]

[ad_1]

پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها – زینب حیدری: این روزها کمتر کسی است که در صحبت‌های دوطرفه اش با دیگران نیمی از صحبتها و دغدغه‌هایش درباره «کرونا» نباشد. ویروس کووید ۱۹ از همان روز ۳۰ بهمن که نخستین مورد ابتلا به آن در قم شناسایی شد، حدود یک ماه است که مردم ایران را خاصه قمی‌ها را آنقدر درگیر کرده که دیگر اولویتی جز حفظ سلامت و راه‌های امنیت از این ویروس موذی باقی نگذاشته است.

مسئولان هر روز و هر ساعت مکرر تأکید دارند تنها راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کاهش تلفات جانی قطع کردن زنجیره انتقال است آن هم با مراعات مردم برای حضور در اماکن و معابر و تجمعات.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از جمله کسانی است که همان روزهای نخست بر اثر حضور میدانی برای مدیریت شرایط درمانی به این ویروس مبتلا شد.

وی تأکید می‌کند: باید زنجیره انتقال این ویروس با توجه به سیر رو به رشد آن، قطع شود علاوه بر اینکه تنها راه کنترل بیماری نیز توجه به توصیه‌های بهداشتی مبنی بر ماندن در خانه و عدم تردد در سطح شهر است.

قدیر با تأکید بر اینکه همه ما باید دست در دست هم به کمپین در خانه بمانیم بپیوندیم، ادامه می‌دهد: تنها راه شکست این ویروس همین است و عاجزانه به مردم التماس می‌کنم در خانه بمانید شاید فردا دیر باشد.

شیوع کرونا ارتباط مستقیم با رفتار مردم دارد

این هشدارهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اما از آنجا جدی‌تر شد که نماینده ویژه وزیر بهداشت نیز در سفر خود به قم بر لزوم توجه به این نکته تأکید کرد.

ایرج حریرچی می‌گوید: اگر قمی‌ها در خانه نمانند این بیماری دوباره اوج می‌گیرد و مدیریت شرایط نیز سخت‌تر می‌شود.

وی حضور زیاد مردم قم در سطح شهر را نگران کننده ارزیابی می‌کند و می‌گوید: رفتار این ویروس و روند شیوع آن ارتباط مستقیم با رفتار مردم دارد، هر چه مردم در قطع زنجیره انتقال همکاری کنند روند شیوع کاهش خواهد یافت ولی اگر مردم رعایت نکنند شاهد اوج گیری بیماری در قم و دیگر شهرها خواهیم بود.

اگر مردم رعایت نکنند شاهد اوج گیری بیماری در قم و دیگر شهرها خواهیم بود

همه این تأکیدها بسیاری از فعالان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… را بر آن داشت تا با ترغیب مردم به کمپین «در خانه بمانیم» وظیفه اجتماعی خود را به درستی ایفا کنند.

هادی علیزاده پورنیا، کشتی گیر اهل قم و یکی از قهرمانان آسیا با انتشار ویدئویی از مردم دعوت کرد تا با پیوستن به این کمپین مانع شیوع بیشتر این بیماری شوند.

او با درخواست از مردم با ماندن در خانه برای کمک به کنترل بیماری، می‌گوید: متشکرم از پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم سلامت برای شکست این بیماری تلاش می‌کنند تا ما مردم در سلامت باشیم، از همین رو از همه همشهریان و هموطنان می‌خواهم تا در این روزهای سخت ماندن در خانه را مورد توجه قرار دهند.

علی اصغر حسن‌زاده مرد سال فوتسال آسیا، از فوتسالیت‌های قمی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتسال ایران را در اختیار دارد نیز ضمن قدردانی از تلاش کادر درمانی در بیمارستان‌ها می‌گوید: از همه مردم می‌خواهم در خانه بمانند تا در کنار هم بر قطع زنجیره انتقال این بیماری فائق آئیم.

علی نجاتی کشتی گیر ملی پوش قمی نیز از مردم ایران و مردم قم خواست تا با پیوستن به کمپین در خانه بمانیم برای شکست کرونا کمک کنند و این مهم شدنی نیست جز با ماندن در خانه و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و اجتماعات میسر نمی‌شود.

علیرضا کتیرایی از قهرمانان کاراته نیز از مردم قم خواست تا برای حفظ سلامت خود و دیگران با ماندن در خانه کمک کنند تا این بیماری از قم و به تبع آن از کشور رخت بربندد.

او این اقدام را وظیفه‌ای اجتماعی می‌داند و می‌گوید: این اقدام راهی است برای همراهی با کادر درمانی و مسئولان برای نابودی این بیماری.

پرستاران و کادر درمانی قم نیز با انتشار ویدئوهایی در فضای مکرر از مردم می‌خواهند تا با ماندن در خانه و رعایت بهداشت برای کنترل این بیماری کمک کنند.

[ad_2]