به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، وی اضافه کرد: این آیه، غرایز و عاطفه‌های زن تازه مسلمان را توجه دارد و قرآن خطاب به مسلمین می‌فرماید مانعی ندارد که با این زن ازدواج کنید، علاوه بر این باید به این خانم تازه‌مسلمان مهریه پرداخت شود، در صدر اسلام معمول […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،

وی اضافه کرد: این آیه، غرایز و عاطفه‌های زن تازه مسلمان را توجه دارد و قرآن خطاب به مسلمین می‌فرماید مانعی ندارد که با این زن ازدواج کنید، علاوه بر این باید به این خانم تازه‌مسلمان مهریه پرداخت شود، در صدر اسلام معمول بود خانمی که به ازدواج درمی‌آوردند در ابتدا مهریه را می‌پرداختند.

امام‌جمعه شهر قم با بیان خوب بودن پرداخت مهریه به خانم‌ها در اوائل عقد گفت: وقتی قرار می‌شود آقایان از همان اول مهریه را بپردازند از تعیین مهریه‌های بی‌حساب‌وکتاب منع می‌شود، علاوه بر این در صورت پرداخت مهریه در ابتدا این‌همه محبوس در زندان‌ها به سبب نداشتن پرداخت مهریه نخواهیم داشت علاوه بر این پرداخت مهریه در ابتدا علت می‌شود که خانواده عروس بتواند از پول مهریه تا حدودی جهیزیه و وسایل زندگی را تهیه کند.

سعیدی در خطبه‌های دوم، با اشاره به قرار گرفتن در دهه مبارک کرامت گفت: دهه کرامت سال‌ها پیش توسط آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) شکل گرفت، نمایندگی شادی به سبک اهل‌بیت(ع)، زیارت حرم اهل‌بیت(ع)، ابراز علاقه و محبت مردم به اهل‌بیت(ع) و ابراز موضع نسبت به دشمنان اهل‌بیت(ع) ازجمله اغراض شکل‌گیری دهه کرامت هست.

وی موضع های رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی را مورداشاره قرار داد و گفت: روزمرگی‌ها و فعال نبودن بعضی علت شده که رهبر معظم انقلاب خودشان به میدان بیایند و مسئولین و سران نظام را گرد هم جمع کنند و تاحالا چندین نشست از سوی شورای اقتصادی در رابطه با مسائل و مشکلات  اقتصادی کشور با حضور سران نظام تشکیل‌شده هست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفته بود: چند خبر موخر منتشرشده نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب تنها چیزی نبوده که رهبری نظام برخلاف عرف رایج و  وظایف خود به میدان آمده‌اند، همه باید متوجه شوند با نشستن پشت میز و نشست ها بی‌خاصیت مشکلات اقتصادی مردم حل نمی‌شود، علاوه بر این همه مسئولین باید بدانند با نرمی نمی‌توان با مفسدان اقتصادی برخورد کرد.

سعیدی با اهتمام بر برخورد بااقتدار با مفسدان اقتصادی افزود: مفسدان اقتصادی پیاده‌نظام جبهه دشمن  در عرصه اقتصادی می باشند، مردم خواستار برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی می باشند.

وی دنبال کرد: در عرصه بین‌المللی نیز به میدان آمدن رهبر معظم انقلاب با اعزام مشاور بین‌الملل رهبری نظام به روسیه نشانه درایت رهبری برای حل مسائل بوده و وی کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی هموارتر کرده‌اند، و این کارهای نشان می‌دهد که با دو هدف کوشش حداکثری برای محافظت  انقلاب اسلامی و منفعت های نظام و پشتیبانی و تقویت و تکمیل کار دولت به این عرصه ورود کرده‌اند.

امام‌جمعه شهر قم با اهتمام بر جدیت مسئولین نظام در برخورد با مفسدان اقتصادی و جلوگیری از کارهای کلیشه‌ای ابراز کرد: چنانچه در بین مسئولین کسانی ناکارآمد و مغرض در میان مسئولین وجود دارند باید سریعاً آن‌ها را از کار برکنار کنند و به‌جای آن‌ها مدیرانی کارآمد و جهادی فارغ از خط و خطوط سیاسی به کار بگمارند.