[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید محمدرضا هاشمی در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امنیت از اصلی‌ترین وظایف معاونت سیاسی امنیتی استانداری به شمار می‌رود و دیگر وظیفه این معاونت را وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم تعیین کرده است. وی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید محمدرضا هاشمی در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امنیت از اصلی‌ترین وظایف معاونت سیاسی امنیتی استانداری به شمار می‌رود و دیگر وظیفه این معاونت را وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم تعیین کرده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، تصریح کرد: در راستای هماهنگی و آمادگی برای آغاز روند انتخابات در قم، تاکنون سه جلسه ستاد انتخابات در استان قم برگزار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به بالا بودن سطح امنیت در استان قم، گفت: با تلاش‌های شورای تأمین در قم، این استان رتبه پنجم امنیت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه توجه به وضعیت حاشیه نشینی از مهمترین مسائل حوزه اجتماعی در استان به شمار می‌رود، بیان کرد: اعتباراتی که به این مسئله در سال ۱۳۹۶ تخصیص یافته بود کمتر از یک میلیارد تومان محاسبه شده بود اما با پی‌گیری‌های استاندار این اعتبار در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

هاشمی از کاهش تجمعات غیر قانونی در قم خبر داد و گفت: تجمعات غیرقانونی در قم ۲۷ درصد کاهش یافته است.

فعالیت ۸۰ مرکز درمان سرپایی معتادان در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مسئول جمع آوری معتادان متجاهر نیروی انتظامی و همچنین متولی نگهداری آنها نیز بهزیستی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در حال حاضر دو کمپ خصوصی و دو کمپ اجباری دولتی در استان قم وجود دارد و در کنار آنها ۸۰ مرکز درمان سرپایی نیز برای درمان اعتیاد در سطح استان فعالیت دارند.

وی در ادامه سخنان خویش از اجرای طرحی برای نگهداری معتادان متجاهر در قم به صورت پایلوت خبر داد و عنوان کرد: مرکزی به وسعت ۳۵۰ هکتار در جاده قم – کاشان برای نگهداری معتادان متجاهر جانمایی شده که در نوع خود کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود.

هاشمی با ارائه توضیحاتی در ارتباط با نحوه نگهداری و برنامه‌های خاصی که برای این معتادان در نظر گرفته شده است، گفت: معتادان متجاهر در مرکزی بزرگ به وسعت ۳۵۰ هکتار به مدت ۶ ماه با محوریت مهارت آموزی و اشتغال و آموزش فنی حرفه‌ای نگهداری می‌شوند.

[ad_2]