[ad_1] پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها: در شب ۲۹ صفر سالروز شهادت امام رئوف، امام رضا (ع) جای جای شهر مقدس قم سراسر حزن و اندوه و پرچم‌های سیاه بر سر درب منازل و معابر برافراشته شده است و مردم مؤمن و دل سوخته از فراغ زیارت مضجع نورانی و ملکوتی حضرت معصومه (س) حالا […]

[ad_1]

پایگاه خبری شهرکریمه، گروه استان‌ها: در شب ۲۹ صفر سالروز شهادت امام رئوف، امام رضا (ع) جای جای شهر مقدس قم سراسر حزن و اندوه و پرچم‌های سیاه بر سر درب منازل و معابر برافراشته شده است و مردم مؤمن و دل سوخته از فراغ زیارت مضجع نورانی و ملکوتی حضرت معصومه (س) حالا ایستاده و از دور برای عرض تسلیت به حرم سیاه پوش خواهر آمده اند.

بیرق‌های سیاه عزا بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده است، در خیابان‌های اصلی قم نوای نوحه‌خوانی طنین‌انداز است و فضای کالبدی و فیزیکی شهر به دیوارنگاره‌ها و بیرق‌های سیاه مزین است.

کرونا و محدودیت‌های رفت‌وآمد رنگ و بوی غریبانه‌ای به مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر داده و امکان برگزاری باشکوه و متراکم عزاداری از جمله در صحن‌های حرم مطهر وجود ندارد اما مردم قم و دلدادگان اهل‌بیت از دور و نزدیک دل خود را به آستان کریمه اهل‌بیت (س) گره‌زده و عزادار هستند.

خورشید به سوگ مصطفی (ص) می‌گرید.

مهتاب به حال مجتبی (ع) می‌گرید.

در مشهد دل چه کربلایی برپاست.

قومی به شهادت رضا می‌گرید.

مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) که ماه‌هاست برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا توفیق زیارت حضوری حرم مطهر امام رضا (ع) را ندارند، این روزها مصادف با ایام شهادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) با پای دل به زیارت ایشان نائل می‌‎شوند.

«یا ضامن آهو از دور سلام ما را پذیرا باشید… ای امام رئوف، ای پاره تن فاطمه‌ای جگر گوشه حضرت موسی بن جعفر (ع) و ای امامی که هر لحظه دل‌های ما به شوق دیدار حرم ات می‌تپد، از دور سلام ما را پذیرا باشید…

گرچه دوریم به یاد تو قدح می‌گیریم………. بعد منزل نبود در سفر روحانی

[ad_2]