معاون امور زائران استانداری قم گفت: ویزای اربعین استان های قم و مرکزی و شهرکاشان همچون سال گذشته در قم صادر می شود. شهرکریمه/یونس عالی پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور سفر اربعین که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته تاکید داشتند که در […]

معاون امور زائران استانداری قم گفت: ویزای اربعین استان های قم و مرکزی و شهرکاشان همچون سال گذشته در قم صادر می شود.

شهرکریمه/یونس عالی پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور سفر اربعین که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته تاکید داشتند که در سفر حتما مقررات رعایت شود، اظهار داشت: ورود غیر قانونی به کشور دیگر مشکل شرعی دارد به همین دلیل گرفتن ویزا برای سفر به عراق در اربعین واجب و الزامی می باشد.

وی ادامه داد: هفته آینده بنده و برخی مدیران استانی طول مسیر قم تا مرز مهران را برای رفع برخی مشکلات طی خواهیم کرد و در هفته های آینده هم طول مسیر قم تا نجف و کربلا را جهت بازدید و مرتفع نمودن مشکلات سفرزائران خواهیم طی کرد.

معاون امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه ویزای زائران استان های قم و مرکزی وشهرکاشان همچون سال گذشته در قم صادر می شود،گفت: جلسات توجیهی برای زائران در دفاتر ثبت نام حج و زیارت برگزار می شود که زائران می توانند درآن شرکت کنند.

وی ادامه داد:زائران حتما در غالب کاروان یا تور به کشور عراق در اربعین اعزام شوند و یا در گروه های حداقل ۵نفری ثبت نام کنند و اولین نفری که ثبت نام میکند به عنوان سرگروه می باشد.

عالی پور با اشاره به اینکه باید زائران قمی در این سفر معنوی برجسته باشند، ابراز داشت: باید در آنجا با زائران دیگر کشور ها تعاملی را ایجاد کنیم و گفتمان امام و فرهنگ اهلبیت(ع) را تبلیغ و نگاه فرهنگی داشته باشیم و از تخریب برخی شخصیت های برجسته خود داری کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: خروج بدون ویزا و بصورت غیر قانونی امکان پذیر نیست و صدور ویزای افراد طبق زمانبندی ثبت نام در سایت سامانه سما خواهد بود پس زائران هرچه سریعتر اقدام به ثبت نام کنند.

معاون امور زائران استانداری با اشاره به اینکه فعلا ۲۲ موکب مردمی جهت خدمات دهی ثبت نام کرده اند، افزود:برای برپایی موکب ها در مسیر باید هر چه سریعتر اقدام کنند تا برنامه ریزی ها جهت خدمت رسانی انجام شود و زائران به گونه ای برنامه ریزی کنند که در اوج شلوغی برای خروج و ورود، به مرز مراجعه نکنند.

وی در ادامه گفت: مانند سال گذشته برخی مکان ها در اطراف حرم و مرکز شهر را برای زائرانی که در مسیر خود به سمت عراق در قم توقف می کنند در نظر گرفته ایم تا اسکان پیدا کنند.

عالی پور تصریح کرد: همانند سال گذشته اعزام زائران تا مرز با خود فرد می باشد اما وسایل نقلیه برای تردد زائران در نظر گرفته شده است و مانند سال گذشته مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول مسیر موکب های مجهز هلال احمر حضور دارند، خاطر نشان شد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به حساب ۱۴۱۱۰۱۱۰۵۵ بانک ملت ستاد حج واریز کنند.