×
×

قم میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین می شود

  • کد نوشته: 7994
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین از روز ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند در مصلای قدس دائر خواهد شد گفت: باتوجه به ظرفیتی که استان قم در انتشار کتاب به ویژه در حوزه کتب دینی دارد،‌ ناشران بزرگ داخلی و خارجی زیادی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

    قم میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین می شود
  • به گزارش شهرکریمه سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم فجر، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در اداره‌کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین از روز ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند در مصلای قدس برقرار خواهد بود افزود: باتوجه به ظرفیتی که استان قم در انتشار کتاب به ویژه در حوزه کتب دینی دارد،‌ ناشران بزرگ داخلی و خارجی زیادی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نمایشگاه کتاب دین به صورت بین‌المللی و با حضور ناشران خارجی برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی برای این نمایشگاه از حدود ۹ ماه پیش آغاز و اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند تا این نمایشگاه به صورت مطلوب برگزار شود.

    وی با بیان اینکه اعضای شورای سیاست‌گذاری از فعالان و بزرگان در زمینه کتاب هستند ادامه داد: نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه تخصصی است و بسیاری از مخاطبان نیز از افراد و پژوهشگران حوزه دین هستند به همین دلیل تأکید داشتیم که همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه استانی نیز برگزار شود تا عموم مردم نیز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

    حسینی کاشانی گفت: تمام تلاش ما این بود که نمایشگاه استانی فدای نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین نشود و به همین دلیل با وجود تمام مشکلات، تصمیم گرفتیم که نمایشگاه استانی نیز همزمان با نمایشگاه کتاب دین برگزار شود.

    وی با بیان اینکه اغلب کتاب‌های نمایشگاه کتاب دین با زبان‌های فارسی و عربی است تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه و خاص استان قم در کشور و جهان اسلام، این استان در زمینه صدور مجوز کتاب‌های دینی، رتبه نخست را دارد و برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان قم نیز به دلیل ظرفیت زیاد استان قم در این زمینه است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: نمایشگاه کتاب در روز ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۸ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود و در تلاش هستیم تا بزرگان حوزه نیز در این افتتاحیه حضور داشته باشند.

    وی افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب دین در مصلای قدس، تصمیم گرفته شد که نماز جمعه در ایام نمایشگاه، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شود و از همراهی و تعامل مسؤولان استانی در این زمینه تشکر می‌کنم.

    حسینی‌کاشانی عنوان کرد: بدون تردید اگر این نمایشگاه در استان تهران برگزار می‌شد، اعتبارات بیشتری به آن اختصاص داده می‌شد ولی این نمایشگاه در استان قم با حداقل اعتبارات برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد توجه مخاطبان و مردم قرار گیرد.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر هرساله در کشور برگزار می‌شود و امسال نیز با هماهنگی‌های انجام شده، این جشنواره در استان قم به صورت همزمان با تهران برگزار خواهد شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: امسال، فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سینما ونوس و سینما آیه اکران خواهد شد و رایزنی‌های زیادی انجام شده است تا بهترین فیلم‌ها در قم اکران شود.

    وی با بیان اینکه استقبال مردم قم از سینما بسیار خوب است گفت: براساس آمار، از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذر ماه، بیش از ۴۵۳ هزار بلیط سینما توسط مردم قم خریداری شده است و این نشان‌دهنده علاقه مردم به سینما است، اما متاسفانه تعداد صندلی‌های سینما‌ استان قم از میزان استاندارد کمتر است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد صندلی‌ها تا ۶ ماه آینده دو برابر خواهد شد.

    حسینی کاشانی در پایان با تأکید بر ضرورت تعامل و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان بیان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی انجام شده است تا شاهد برنامه‌ها و اتفاقات خوبی در دهه فجر باشیم و خوشبختانه همه دستگاه‌ها برای این ایام برنامه‌ریزی‌های خوبی‌ داشته‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.