درحالی که گفته می گردد لابی گری ها مانع مبارزه با قاچاق پوشاک هستند، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی استانداری تهران را مانع مبارزه دانسته و اکنون محسنی بندپی به دفاع از استانداری پرداخته هست. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مبارزه با […]

لابی‌های نیرومند مانع مبارزه با برند‌های قاچاق پوشاک/ انگشت اتهام به سوی استاندار تهراندرحالی که گفته می گردد لابی گری ها مانع مبارزه با قاچاق پوشاک هستند، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی استانداری تهران را مانع مبارزه دانسته و اکنون محسنی بندپی به دفاع از استانداری پرداخته هست.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مبارزه با کالای قاچاق مدتی هست که در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال تر شده هست اما با این حال و به گفته علی مویدی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بعضی لابی ها مانع از تحقق مبارزه با کالای قاچاق می گردد.

این روزها گویا در بازار پوشاک لابی های قدرتمندی وجود دارند که توان دارند مانع از پایین کشیدن تابلو بعضی برندها قاچاق در بازار پوشکاک گردند. این مبحث را علی مویدی در دیدار فرماندهان پلیس بیان کرده هست.

طبق گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ۹ ماهه سال نخست کشفیات کالا‌ها از نظر وزن ۱۸ درصد افزایش داشته هست. بر همین اساس سردار علی مویدی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گزارشی از تشکیل بیشتر از ۱۱۲ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا اطلاع داد.

گفتنی هست که مبارزه با کالای قاچاق در هفته‌های موخر توسط سازمان تعزیرات حکومتی تشدید شده به گونه‌ای که تمام دستگاه‌ها برای ضربه وارد کردن به قاچاقچیان کالا‌ها

طوری که سردار مویدی در ارتباط با این مبحث می‌گوید: تمرکز خود را در سال جاری بر روی ضربه وارد کردن به باند‌های قاچاق قرار دادیم و در این مدت ناجا و واجا با مشارکت قوه قضاییه برای کشف کالا‌های قاچاق بسیار کوشش کردند، اما اقتصاد کشور در سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده هست که موجب شده زمینه و بستر کار قاچاق مهیا باشد، بنابراین باید در سال آینده با کارهای عملی و به طور جدی در این زمینه گام برداریم.

سردار مویدی در مورد مبارزه با قاچاق پوشاک گفته بود: طی این سال‌ها شاهد دهن کجی و فحش به قوانین از سوی بعضی برند‌های کالای قاچاق بودیم و سال‌ها بود که دست اندکاران مبارزه با قاچاق کالا می خواستند که تابلوی این برند‌ها را پایین بکشند که با لابی‌گری این برند‌ها، موفق نبودیم.

وی اضافه کرد: طی چند ماه موخر ۱۱۰ برند قاچاق پوشاک که در تهران و جایگاه ها خرید بزرگ حاضر بودند را پایین کشیدیم و شاهد بودیم که این جایگاه ها خرید از پوشاک قاچاق تهی شده‌اند که این کار می‌تواند امیدی برای تولید کنندگان داخلی باشد.

سردار مویدی اظهار کرد: کوشش داریم پس از تهران در استان‌های دیگر نیز با کوشش استانداران کار مبارزه با قاچاق پوشاک را شروع کنیم.

زیادتر بخوانید: تشکیل ۱۱۲ هزار پرونده قاچاق کالا در ۹ ماهه نخست سال جاری/ لابی‌گری‌ها مانع پایین کشیدن تابلو برندهای قاچاق شده هست

استاندار تهران مانع مبارزه با برندهای قاچاق در بازار پوشاک؟

اما در همین زمینه دبیر قرار گاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه ای سرگشاده به وزیر کشور، انگشت اتهام را به سوی استاندار تهران نشانه رفته و وی را مقصر دانست.

در این نامه آمده هست:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و نماینده ریاست جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سلام علیکم

با احترام همانگونه که مستحضرید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دی ماه ۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از آن توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد و علیرغم گذشت ۵ سال از تصویب و ابلاغ، گام‌های بسیار مهمی از این قانون راهگشا برداشته نشده و بعضی از دستگاه‌های اجرائی تأکید لازم را ندارند.

در هفته‌های موخر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اقدامی قابل تقدیر هرچند دیر هنگام اقدام به تألیف پوشاک قاچاق در بعضی از فروشگاه‌ها نموده که با مقاومت‌هایی مواجه شده است¬، به نحوی که بعضی مسئولان دولتی و بخش خصوصی نیز در رفتاری عجیب به پشتیبانی از قاچاق فروشان پرداختند و با سنگ اندازی و ایجاد شبهات مکرر مانع این امر با اهمیت شده اند و درنهایت در حالی که استانداری تهران باید حمایت کننده تولید، کارگر و کالای ایرانی باشد در اقدامی دور از ذهن که موجبات بدبینی زیاد تولیدکنندگان و کارگران را به دنبال داشته هست، طرح مبارزه با قاچاق پوشاک را متوقف نموده هست.

مایه بهت و شگفتی هست در سالی که به اسم کالای ایرانی مزین شده هست و باید جذابیت‌های تولید علت جذب سرمایه به بازار پوشاک ایرانی گردد در اقدامی متناقض بجای امنیت تولید، امنیت قاچاقچیان و قاچاق فروشان ضمانت می‌شود که به سادگی بتوانند پوشاک قاچاق خود را بدون نگرانی و خطر در سطح بازار عرضه کنند.

بازار پوشاک دارای حجم اشتغال آفرینی برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر هست، ولی متاسفانه با توجه به ۶/۲ میلیارد دلار قاچاق پوشاک در سال گذشته نه فقط کارآفرینی انجام نشده هست لکن دست کم ۲۶۰ هزارنفر در این حوزه بیکار شده اند و این صنعت که چشم امیدی به بازار شب عید دارد را با مشکلات بیشتری مواجه نموده هست؛ بنابراین درخواست می‌شود:

۱- ۱- طرح مبارزه با قاچاق پوشاک بلافاصله عملیاتی و برخورد قاطعی با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق گردد تا درس عبرتی برای سایر قاچاقچیان و قاچاق فروشان شمرده گردد.

۲- ۲- بلافاصله دلایل توقف طرح ارزیابی و با عواملی که از سر بیم یا سود مشترک با قاچاق فروشان اقدام به سنگ اندازی و توقف طرح نموده اند برخوردی جدی و عبرت آموز گردد. مشی غیرمسئولانه اشخاص مسئول در این حوزه نابخشودنی هست، زیرا علاوه بر ایستادگی در مقابل مبارزه با قاچاق موجبات گستاخی زیادتر قاچاقچیان و قاچاق فروشان در مقابل قانون در آینده را فراهم کرده اند و همزمان علت ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام شده اند.

۳- ۳- با عنایت به مخاطرات امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تندرستی توزیع و یا بازتوزیع کالای قاچاق، پوشاک مکشوفه در زمانی مشخص و با حضور اصحاب رسانه به آتش کشیده گردد تا مایه دلگرمی تولیدکنندگان و کارگران ایرانی گردد.

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی آمادگی خود را جهت همیاری با نهاد‌های مسئول در حوزه تندرستی اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام می‌نماید و در صورت ضرورت در جلسه‌ی حضوری توضیحات تکمیلی عرضه خواهد گردید.

زیادتر بخوانید: عکس العمل رسانه ای وزارت اقتصاد به گله های ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

استاندار تهران: هیچ گاه مانع مبارزه با قاچاق پوشاک نشدم

اما در عکس العمل به این نامه انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در صحبت با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استانداری تهران در پشتیبانی از تولید و کالای ایرانی ممانعتی در تألیف پوشاک قاچاق نداشته هست.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با وزیر کشور داشتیم تاکید گردید که در فاز اول از اتحادیه‌ها نسبت به اعمال قانون فروشندگان پوشاک بیگانه کمک دریافت کنیم و آن‌ها را نسبت به اقداماتشان که منطبق بر قانون نیست آگاهی دهند.

محسنی بندپی اظهار کرد: در شهر تهران ۱۱۰ فروشگاه پوشاک بیگانه قاچاق شناسایی شده هست که باید نسبت به تعطیلی فعالت خود اقدام کنند.

وی دنبال کرد: استانداری تهران و وزارت کشور برای پشتیبانی از کالا‌های داخلی اقداماتی در دستور کار دارد و در اجرای این قانون نیز هیچ تعللی ندارد.

استاندار تهران تصریح نمود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خود را عنوان ستاد مرکزی در تألیف کالای قاچاق مداخله داده که این کار باید توسط خود استان صورت گیرد.