[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، علی لاریجانی در تماس تلفنی با حسن احمدلو رئیس اتاق اصناف قم، ضمن شنیدن گزارش اقدامات مجموعه اتاق اصناف قم در مقابله با ویروس کرونا از تلاش مجموعه اتاق اصناف قم و اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش و همچنین کسبه و بازاریان در این خصوص و همچنین تعامل اصناف و […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، علی لاریجانی در تماس تلفنی با حسن احمدلو رئیس اتاق اصناف قم، ضمن شنیدن گزارش اقدامات مجموعه اتاق اصناف قم در مقابله با ویروس کرونا از تلاش مجموعه اتاق اصناف قم و اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش و همچنین کسبه و بازاریان در این خصوص و همچنین تعامل اصناف و فعالان اقتصادی با مجمع خیرین تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برخی از اقدامات مجلس و دولت برای صنوف و رونق کسب و کار در شرایط کنونی، قول مساعد برای پیگیری مطالبات و خواسته‌های کسبه و بازاریان قم را داد.

رئیس اتاق اصناف قم نیز گفت: مطرح شدن پدیده ویروس کرونا آن هم در روزهای پایان سال که اصناف امید به افزایش حجم فروش و تجارت را داشتند رکود حاکم بر بازار را در استان تشدید کرده‌است.

حسن احمدلو بیان داشت: نگرانی جدی کنونی در ارتباط با تبعات اقتصادی بروز بحران کرونا برای صنوف این است که فعالان بازار که در هر شرایطی مجبور به صرف هزینه‌های ثابتی مانند حقوق کارگران، اجاره مغازه، هزینه بیمه، آب، برق و گاز هستند لاجرم به خاطر کاهش درآمد قادر نباشند حتی از پس چنین هزینه‌هایی برآیند و بهای آن را پرداخت کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اتاق اصناف قم در خصوص مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: هرچند وضعیت بازار در مورد فروش کالاهای بهداشتی و اقلامی همچون ماسک، مواد ضدعفونی و شوینده‌های مورد نیاز برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری، وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده اما سایر صنوف فعال در سطح کل بازار قم وضعیت مناسبی در امر فروش و تجارت کالا و خدمات ندارند.

وی اضافه کرد: مدیریت صحیح این وضعیت تحمیلی بر بازار، تعامل و همکاری و همراهی سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی، شرکت‌های آب، برق، گاز، امور اقتصادی و دارایی و نیز امور مالیاتی می‌تواند کمک شایانی به اصناف در این شرایط نماید.

احمدلو در پایان از تلاش‌های رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور جذب اعتبارات استانی به خصوص جذب ۱۶۰ میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا به نمایندگی از اصناف و بازاریان تقدیر و تشکر کرد.

[ad_2]