[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم ضمن بیان روایتی از امیر المؤمنین (ع) اظهار کرد: انسان عاقل به کارهایی که انجام می‌دهد می‌اندیشد. وی گفت: انسان نخست باید اعمال خود را محاسبه کند و اگر اعمالی که از نظر دین […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم ضمن بیان روایتی از امیر المؤمنین (ع) اظهار کرد: انسان عاقل به کارهایی که انجام می‌دهد می‌اندیشد.

وی گفت: انسان نخست باید اعمال خود را محاسبه کند و اگر اعمالی که از نظر دین و مردم ناپسند است را انجام داده تلاش کند تا آن‌ها را حذف و تکرار نکند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه در کتاب‌های اخلاق بابی تحت عنوان محاسبه وجود دارد، افزود: کسانی که می‌خواهند به درجه عالی از اخلاق برسند بدون محاسبه اعمال و رفتارشان این امر ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان طوری که تاجر در آخر هرسال به محاسبه مالی خود می‌پردازد لازم است تا ما نیز در آخر هر هفته به محاسبه اعمال خود بپردازیم؛ اگر اعمال خوبی داشتیم خدا را شکر کنیم و اگر اعمال ناشایستی داشتیم در صدد اصلاح آن براییم.

آیت الله سبحانی بیان کرد: با ادامه این کار ملکه عدالت در انسان ایجاد و الطاف خفیه الهی شامل حال او می‌شود.

[ad_2]