×
×

لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا به نمایش درآمد

  • کد نوشته: 17872
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار دفاعی شهرکریمه، لاشه پهپاد جاسوسی آمریکای که در سحرگاه روز گذشته (۳۰ خرداد) پس از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با آتش سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شده بود به نمایش درآمد.   به گزارش فارس، پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» در ساعت ۱۴ دقیقه […]

    لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا به نمایش درآمد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار دفاعی شهرکریمه، لاشه پهپاد جاسوسی آمریکای که در سحرگاه روز گذشته (۳۰ خرداد) پس از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با آتش سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شده بود به نمایش درآمد.

     

    به گزارش فارس، پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روزگذشته (۳۰ خرداد) از پایگاه هوایی الظفره امارات به پرواز درآمده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

     

    فیلم مسیر پرواز پهپاد آمریکایی

     

    این هواپیمای بدون سرنشین، در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

     

    در نهایت، در ساعت ۰۴:۰۵ بامداد در حالی که این پهپاد متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

    سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، با تاکید بر اینکه مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آنها تعرض کند نابود خواهد شد، گفت: نیروی هوافضای سپاه هواپیمای جاسوسی دشمن را که از مرزهای ما عبور کرده و در حال تعرض به امنیت ملی ما بود، شجاعانه سرنگون کرد

    فرمانده کل سپاه تاکید کرد: سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع، صریح و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت.

    پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری ۴C-MQ است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

    گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترینپهپاد‌های آمریکایی محسوب می‌شود.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.